FNV wil hogere lonen bij de Bijenkorf

Geen Maxima voor de Minima

portret Linda Vermeulen
Door Linda Vermeulen 25 augustus 2022

Hoe lang we ook bij de Bijenkorf werken: onze lonen blijven laag. Veel medewerkers vinden al langer dat hier verandering in moet komen. Zeker nu de boodschappen, de huur, de benzine duurder en duurder worden. Wij leveren geweldige service, het gaat goed met de Bijenkorf. Wij willen niet dat alleen maar de toch al rijke aandeelhouders in Oostenrijk en Thailand daarvan profiteren.

Wij spreken ons uit: ‘Alles wordt duurder, nu jij nog’ en ‘Geen maxima voor de minima’.

De dames van de Bijenkorf spreken zich uit

Wij hebben met veel zorg en lef een mooi en krachtig filmpje gemaakt. De dames van de Bijenkorf spreken zich uit. Yolanda werkt 44 jaar bij de Bijenkorf en heeft een bruto uurloon van 13,03 euro. Vera werkt bijna 35 jaar bij de Bijenkorf en verdient 13,26 per uur. Linda werkt 42 jaar bij de Bijenkorf en verdient 13,98 per uur. Doe mee en deel dit filmpje met je collega’s en op de socials!

BeeUnited/FNV wil meer loon!

De komende tijd onderhandelen we over een nieuwe cao. De Bijenkorf en de bonden liggen ver uit elkaar. De FNV vindt dat het beginloon 14 euro moet zijn, dat de lonen meestijgen met de inflatie en dat we er allemaal 100 euro per maand bij krijgen. Alle collega’s moeten er op vooruit gaan: of je nou kort of lang in de Bijenkorf werkt. Daarnaast stellen we ook eisen voor betere roosters, een regeling om eerder met pensioen te kunnen en meer regels voor het ‘verplicht vrijwilligerswerk’

De Bijenkorf biedt 2 keer 2,5%….

Wat biedt de Bijenkorf? Een stijging van 2,5% in oktober. Een tweede stijging van 2,5% is ver vooruit geschoven: pas in mei 2023. Wij zien dat zowat alle ideeën om het werk in de winkel te verbeteren op de lange baan worden geschoven. De Bijenkorf wil het gaan hebben over de feestdagen. Wat gaat dat betekenen voor de toeslagen?

Wat koop ik daarvoor?

Onze actieve leden zeggen nu al: wat koop ik daarvoor? De Bijenkorf houdt de salarissen veel te laag. Het lijkt wel alsof er nu en in het verleden een plafond is gesteld voor de lage inkomens. De salarissen moeten veel forser omhoog! We willen onze rekeningen kunnen betalen én we moeten de lonen aantrekkelijk maken zodat we nieuwe mensen aan ons mooie warenhuis binden.

Nu is het tijd om je uit te spreken. Meld je bij ons aan en doe mee met een van onze actie-overleggen. Of stuur een berichtje als je je wil uitspreken, net als Linda, Vera en Yolanda.

FNV/BeeUnited heeft al eerder successen behaald. Volg ons op insta of facebook en lees meer over onze club!

Met vriendelijke groet,

Namens de kaderleden, Linda Vermeulen