Directie Primark blijft verwarring zaaien met reorganisatieplan

portret Linda Vermeulen
Door Linda Vermeulen 25 mei 2022

Primark voert geen gedwongen ontslagen door, maar schept wel een hoop verwarring. Alles lijkt erop dat de reorganisatie wordt doorgezet. FNV Winkelstraat blijft aandringen bij de directie op verbeteringen en werkbare afspraken. In deze nieuwsbrief informeren we je over de laatste stand van zaken.

Waardering

Meer medewerkers van Primark worden lid van de FNV. Samen komen wij in actie en laten we horen dat er meer waardering moet komen en werkbare, leefbare arbeidsvoorwaarden. We hebben allemaal gezien dat onze petitie en actie het verschil maken.

Onduidelijkheid

Wat is de status van de reorganisatie en het advies van de ondernemingsraad? Wat zijn nu de afspraken voor de mensen die het bedrijf willen verlaten? Veel medewerkers zijn boos over loonbevriezing of onwerkbare roosters in nieuwe functies. Ondertussen worden de rijen in de winkels langer en stijgt de werkdruk.

Bonden

Wij zijn de grootste vakbond in de winkelstraat en dringen er bij de directie van Primark nogmaals op aan om de inhoud van de nieuwe plannen te delen met de FNV, zodat wij onze leden goed kunnen informeren. Ook eisen wij gelijke behandeling van vakbonden: Primark kiest nu voor de weg van de minste weerstand door de FNV te weren. Dat moet veranderen, zodat onze leden vertegenwoordigd zijn. Wij zullen de directie verzoeken om deze nieuwsbrief te delen met alle medewerkers, zoals HR-Primark dat ook doet voor andere bonden.

Wat gaan we doen?

Wil jij met jouw collega's een online meeting met de FNV om te bespreken wat we kunnen doen? Stuur dan een berichtje naar linda.vermeulen@fnv.nl. Wij zijn benieuwd naar jouw mening.