Hoe sporen we de Bijenkorf aan om het personeelstekort op te lossen?

portret Linda Vermeulen
Door Linda Vermeulen 16 november 2021

De onderhandelingen over een nieuwe cao zijn in volle gang. Vanuit FNV/BeeUnited zetten we in op goede afspraken over roosters, een loonsverhoging en andere verbeteringen. Maar hoe sporen we de directie aan om deze verbeteringen ook voor elkaar te krijgen?

Hier lees je onze inzet.

Alles wordt duurder

Zeker nu de energierekening, de huurprijzen en de boodschappen duurder worden, benadrukken wij bij de directie van de Bijenkorf hoe belangrijk het is dat mensen er voldoende op vooruitgaan. Kijk naar Ikea, waar een cao is afgesproken met een loonsverhoging van 40 cent per uur! Ook geven heel veel leden bij ons aan dat zij met te weinig mensen op de vloer staan. Zeker met de feestdagen op komst is dat zwaar! Om werknemers te behouden en aan te trekken moet er dringend iets verbeteren rondom de roosters en de inkomens. Tot nu toe is de Bijenkorf niet met een bod gekomen dat hieraan tegemoetkomt. De Bijenkorf wil graag een 1-jarige cao afspreken, de FNV heeft laten weten hier alleen mee akkoord te gaan, als er ook substantiƫle verbeteringen in staan.

Wat kun jij doen?

Wij verzamelen reacties van medewerkers; lid of niet-lid. Sta jij met te weinig mensen op de werkvloer? Wat moet er verbeteren zodat het werk aantrekkelijk blijft? Mail ons!

Coronamaatregelen

Houd de nieuwsbrief van FNV Winkelstraat in de gaten voor Q&A op de meest gestelde vragen die we bij de vakbond krijgen over de nieuwe maatregelen.

Wil jij meer weten over de cao-onderhandelingen?

Wil jij samen met ons opkomen voor verbeteringen?

Stuur een mail aan Linda.vermeulen@fnv.nl, of meld je bij het FNV-kaderlid in jouw winkel.