Werken bij de Bijenkorf: dit willen we samen verbeteren

portret Linda Vermeulen
Door Linda Vermeulen 7 juni 2021

We gaan weer onderhandelen over een nieuwe cao. Hier lees je welke onderwerpen de collega's bij de Bijenkorf belangrijk vinden. Dit zijn de voorstellen die wij doen aan de directie van de Bijenkorf. Vind je ook dat onze voorstellen belangrijk zijn? Kom dan samen met ons op voor verbeteringen.

Veilig werken, Aletta Jacobs Stoel

De afgelopen tijd hebben we in winkels veel medewerkers gesproken. Ook konden leden en niet-leden via Facebook, via de nieuwsbrieven en via een enquête aan ons laten weten wat zij belangrijk vinden. We zitten nu met de nasleep van corona in een bijzondere situatie – actieve leden van de FNV blijven zich inzetten voor veilig werken in de winkel. En we zijn nog steeds heel trots dat we in de vorige cao een loonsverhoging hebben bereikt van 2 x 3%.

Verbeteringen

Wij horen vooral van medewerkers dat meer inspraak op de roosters belangrijk is, dat er collega’s bij moeten én dat de lonen moeten worden aangepast. Ook stellen we voor om een afspraak te maken om eerder met pensioen te kunnen. Heb je al eens gehoord van de Aletta-Jacobs-Stoel? Lees er meer over in onze voorstellenbrief. We willen verbeteringen voor alle werknemers in het huis van de Bijenkorf – dus ook voor de concessiemedewerkers

Wat kun jij doen?

Hoe meer leden van de vakbond zich actief bemoeien met hun arbeidsvoorwaarden, hoe sterker we staan. Dus als je actief met ons wil meedoen. Of als je erover denkt om kaderlid te worden, stuur dan een mail naar linda.vermeulen@fnv.nl voor meer informatie. Of volg ons op Facebook en Instagram. Samen staan we sterk!

Leden stemmen in met de voorstellenbrief

Op 8 juni zijn er gesprekken met de directie van de Bijenkorf, FNV en CNV. De FNV-leden hebben ingestemd met onze voorstellenbrief.