Winkelmedewerkers Schiphol boeken succes na staking

portret Linda Vermeulen
Door Linda Vermeulen 18 september 2021

Afgelopen woensdag hebben winkelmedewerkers van See Buy Fly voor de tweede keer gestaakt vóór behoud van de cao. Een succesvolle actie, want de directie van Schiphol Airport Retail (SAR) heeft bevestigd om aan onze eis tegemoet te komen. De cao van de SAR zal worden verlengd t/m april 2022.

We did it!

Met onze acties hebben we bereikt dat de werkgever de geplande verslechteringen niet doorvoert: voor nieuwe medewerkers is de ‘arbeidsvoorwaarden-regeling’ van tafel. Ook zij vallen gewoon weer onder de cao en behouden dus hun inspraak. Dit is een belangrijke overwinning van jou en je collega’s. Daar zijn we heel trots op!

Actievoeren loont

Er is meer aan de hand in de winkels. Tijdens de staking hebben winkelmedewerkers een noodkreet gedaan aan de directie over de problemen met de persoonlijke roosters, rusttijden en de inkomens die gedrukt worden. We willen meer continuïteit in de roosters, het loontjedrukken moet stoppen. We gaan goed in de gaten houden of de directie aan de slag gaat met onze noodkreet. We houden contact met onze leden over deze ontwikkelingen.

Hoe nu verder?

Als FNV zijn wij partij bij de onderhandelingen over de nieuwe cao. We informeren je snel over de volgende stappen. Welke verbeteringen willen we bereiken voor het werken in de winkels van Schiphol? Daarover houden we de komende tijd contact.