Medewerkers van Wibra: wat vind je van een extra vulavond?

Goed idee van de directie? Of lastig combineren met privé?

portret Linda Vermeulen
Door Linda Vermeulen 03 juni 2021

Bij FNV Winkelstraat komen veel meldingen van winkelmedewerkers van Wibra. De directie wil dat er een keer per week een ‘vulavond’ komt. We horen dat medewerkers dat lastig combineren vinden met hun kinderen of hobbyclub. En dat dit extra werkdruk oplevert – zeker als het binnen het huidige urenbudget moet. ‘Ik werk heel graag bij Wibra, maar ik moet al zoveel beschikbaar zijn. En nu komt er weer een avond bij dat ik niets anders kan plannen’.

Andere oplossingen?

Is het inderdaad zo druk in de winkel dat er een aparte vulavond moet komen? Zijn er misschien andere oplossingen, zoals extra collega’s? Laat ons weten wat je vindt.

Wibra wordt besproken in de Tweede Kamer!

Minister Koolmees heeft zich uitgesproken over de Wibra-directie. Wibra krijgt noodsteun én legt via de min-uren een rekening neer bij de medewerkers. De minister vindt dit onwenselijk. Ook Kamerleden laten van zich horen. Gijs van Dijk (PvdA), Bart van Kent (SP) en Steven van Weyenberg (D66) hebben samen een motie ingediend. Zij vinden dat de minister de werkgever moet aanspreken op dit gedrag, en meegeven dat de werkgever de min-uren niet mag verrekenen op de werknemers. Wij van FNV Winkelstraat vinden deze steun geweldig. We krijgen ook meldingen uit andere winkels waar het probleem van de min-uren ook speelt – winkelmedewerkers zijn blij dat hun probleem naar buiten komt, en dat is allemaal in gang gezet door een dappere groep medewerkers van Wibra.

En de Wibra-winnaar is…

We kregen veel goede reacties uit de winkels op onze mooie en positieve Wibra-krant! Onder de inzendingen van de puzzel wordt binnenkort een prijs verloot.