Wibra maakt mega-omzet, maar zet te weinig winkelmedewerkers in

Kom je met ons op voor verbeteringen?

portret Linda Vermeulen
Door Linda Vermeulen 12 oktober 2020

Medewerkers van Wibra hebben bij de FNV aan de bel getrokken omdat zij met veel te weinig mensen in de winkel staan. Dat levert problemen op.

Niet meer te doen

Met de extra werkzaamheden rond het tegengaan van corona, is het vaak helemaal niet meer te doen. Én kassa draaien, én klanten aanspreken op de regels én de schappen vullen en de winkel netjes houden.

Minder mensen, meer omzet

We begrijpen dat het te maken heeft met het verminderen van de budget-uren door de directie. Daardoor kunnen er minder mensen worden ingezet. Winkelmedewerkers vinden dat het moet veranderen. We lezen veel over de geweldige omzetten die Wibra maakt. In sommige weken zelfs 40% meer dan vorig jaar! Het is bizar dat er op de medewerkerd bezuinigd wordt. Het is tijd voor waardering. En meer dus dan alleen maar aardige mailtjes van de directie.

Bonusje

Medewerkers van Wibra hebben van de directie gehoord dat zij een 'bonus' krijgen. Een eenmalige uitkering die hoogstens een paar tientjes bedraagt. Nou... wie biedt er meer, zou je zeggen. De FNV is voor een loonsverhoging van minstens 5%, we willen naar een uurloon van minimaal 14 euro bruto.

Vind je dat er wat moet gebeuren?

Welke boodschap gaan we overbrengen aan de directie en Wibra-eigenaar Ron Wierdsma (geschat vermogen 110 miljoen euro)? Stuur ons een bericht en we nemen contact met je op. Geweldig als je dit bericht deelt met je collega's, ook als zij niet lid zijn van de FNV.