Dear Hilary and Galen Weston

portret Linda Vermeulen
Door Linda Vermeulen 20 april 2019

De eigenaren van de Bijenkorf krijgen binnenkort een brief op de mat van BeeUnited. Medewerkers van de Bijenkorf uiten hun zorgen over het werk in het warenhuis. Zij bieden het Canadese miljardairs-echtpaar Weston, dat tot de rijksten der aarde behoort, aan om hierover in gesprek te gaan.

Weston Recidence

‘Tijdens uw huidige bezoekjes aan onze winkel is ons management dagenlang in de weer met het oppoetsen van de afdelingen, staat iedereen in het gelid en doen wij nog meer dan normaal ons best om het werk met een stralende lach te doen. Maar als u eens undercover zou meelopen, hoe zou u dan naar onze winkel en ons werk kijken?’

Trots, maar bezorgd

In de brief schrijven de medewerkers hoe trots zij zijn op hun winkel. Zij willen onder de aandacht brengen bij de familie Weston dat het steeds lastiger is om rond te komen van het loon dat je bij de Bijenkorf verdient. En hoe lastig het is om het privĂ©-leven te combineren met de zigzagroosters. ‘Het gemak waarmee onze gasten duizenden euro’s uitgeven aan tassen en jassen, staat in schril contrast staat met de moeite die wij vaak moeten doen om het einde van de maand te halen.’

Primark en de Bijenkorf

De familie Weston is via de Selfridges Group eigenaar van de Bijenkorf. Zij hebben nog meer bedrijven in bezit, zoals ook de Primark. Wij houden jullie op de hoogte van hun reactie op onze brief.

Lees de brief hier, of kijk naar de video