De Dwaze Zaterdagen in Den Haag

portret Linda Vermeulen
Door Linda Vermeulen 11 april 2019

Zaterdag 13 april voeren we actie in Den Haag! Tussen 15:00 uur en 16:00 uur delen we voor de deur van ons mooie warenhuis tulpen uit. Doe je mee? We hebben je hulp hard nodig. Ook als je vrienden of familie hebt in Den Haag, wijs hen dan op onze actie. Leuk als mensen langskomen en meedoen.

Veel waardering en aandacht voor onze acties

De Dwaze Zaterdagen in Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven waren een groot succes. Tientallen medewerkers deden mee, en we kregen hulp van medewerkers uit de havens, de Wibra, de sociale werkvoorziening en de metaal. Heel mooi, die solidariteit. Lokale en regionale media waren massaal uitgerukt. Kijk op onze Facebooksite voor het overzicht. Veel klanten doen mee met onze actie en geven de tulpen die we voor de winkel uitdelen binnen door aan een collega van ons. Zij vinden dat wij waardering verdienen én een normaal loon.

Primarkpremie

Het is natuurlijk vreemd dat het kabinet zegt dat het ‘tijd is voor een loonsverhoging’, maar dat er tegelijkertijd allerlei subsidiemaatregelingen zijn waardoor grote bedrijven zoals de Bijenkorf worden aangemoedigd om de lonen laag te houden. De subsidie stroomt via de winst direct door naar de eigenaren in Canada, en komt niet terecht bij de werknemers. Wil je meer weten over de primarkpremie? Kijk dan dit item terug op 1vandaag.

Veel reacties op BeeUnited

Veel medewerkers van de Bijenkorf staan achter onze acties. Heb het hier over met je collega’s! Het is belangrijk dat meer mensen met ons mee doen - en ook lid worden. De lage loonstijging die de Bijenkorf heeft voorgesteld van 0,75% per jaar, is zelfs in de Tweede Kamer ter sprake gekomen. Wij willen dat er bovenop het algemene loonbod van 1,5% van de Bijenkorf voor iedereen 3,5% bij komt.