De Dwaze Zaterdagen: medewerkers voeren actie voor de Bijenkorf in Eindhoven zaterdag 6 april

portret Joyce Mooring
Door Joyce Mooring 04 april 2019

Aanstaande zaterdag 6 april houden Bijenkorf-medewerkers een actie voor de winkel in Eindhoven. Zij gaan de bezoekers op een positieve manier verrassen en geven hen een inkijkje in de dwaze toestanden die er achter de schermen van het mooiste warenhuis van Nederland gebeuren. De Bijenkorf-medewerkers komen op voor een normaal loon.

Klantenapplaus in Rotterdam

Dwaze Zaterdagen

De actie maakt deel uit van de 'Dwaze Zaterdagen' die de medewerkers van de Bijenkorf hebben gelanceerd. De medewerkers zijn georganiseerd in BeeUnited/FNV. Zij vragen met hun actie aandacht voor het feit dat hun lonen steeds minder waard worden, terwijl hun kosten voor levensonderhoud en de artikelen in de winkel steeds duurder worden.

'De beleving van de gasten'

De actie begon zaterdag 23 maart in Amsterdam; tientallen winkelmedewerkers deelden tulpen uit aan bezoekers van de Bijenkorf, met het verzoek om de tulp in de winkel door te geven aan een van hun collega’s. Op die manier kwam de actie én de oproep om de lonen te verhogen, via de gasten de winkel in. De actie past bij de strategie van de winkel die ook gericht is op 'de beleving van de gasten'.

Klantenapplaus in Rotterdam

Afgelopen zaterdag deelden medewerkers in Rotterdam bloemen uit. Aansluitend deden zij om 16.00 uur mee met het klantenapplaus in de winkel, dat werd georganiseerd door een anonieme klantengroep. 'Het is geweldig dat klanten hun waardering laten zien aan de winkelmedewerkers. Medewerkers van de Bijenkorf zijn trots op hun winkel en vinden het tijd voor verbeteringen', zegt FNV-bestuurder Linda Vermeulen.