SOB voert actie tijdens Dag van de Bestaanszekerheid

Door Redactie 31 oktober 2023

Prijzen blijven stijgen, de benzine kost alweer ruim boven de € 2,-. Nu er verkiezingen aankomen, horen we politici overal zeggen dat ze zich zo druk maken over de bestaanszekerheid. Verdienen mensen nog wel genoeg om rond te komen? Voor veel mensen in de sociale werkbedrijven is het antwoord al tijden 'nee'. Daarom voeren we ook al heel lang actie. Ondanks alles ligt er nog altijd geen nieuwe cao-afspraak.

Speciale aandacht voor sociale werkbedrijven

Er moet meer druk komen op de VNG om tot afspraken te komen. De VNG luistert slecht. Gemeenten weten best hoe groot het probleem bij de mensen is, maar willen niet over de brug komen. Volgende week wordt er nog een poging gedaan om tot een akkoord te komen.

Lukt dat opnieuw niet? Dan moeten we vol inzetten op hulp vanuit de landelijke politiek, want hoe dan ook: wij geven niet op! 4 november is kort voor de verkiezingen, dus is daarom een goed moment. Hier laten we ons horen: we verdienen meer, we zijn niet minder.

Zijn wij te min?

Een fatsoenlijke loonsverhoging en een reiskostenvergoeding van 21 cent per kilometer. Wij geloven erin, omdat het moet. Onze bestaanszekerheid staat op het spel. Daarom zullen wij de deelnemers aan de dag van de bestaanszekerheid met ons actielied 'Ben ik te min' ontvangen als ze het Westerpark binnenkomen.

Ook zal er tijdens een debat met een aantal kandidaten voor de Tweede Kamer aandacht worden besteed aan het grote probleem dat werknemers van de SW-bedrijven niet meer weten hoe ze moeten rondkomen.

We hebben je nodig!

Meld je ook aan voor de Dag van de Bestaanszekerheid via onze website en maak gebruik van het gratis busvervoer. Maar meld je ook via acties.sob@fnv.nl aan zodat we je de instructies kunnen sturen voor onze eigen actie.

Locatie: Amsterdam
Datum: Zaterdag 4 november
Tijd: 12:00 uur verzamelen op de Dam. We lopen niet mee in de mars, maar gaan met de bus naar het Westerpark.

Meld je aan