Onderhandelingsresultaat cao TenneT

Breng nu je stem uit

Door Redactie 20 juni 2023

Na intensieve en constructieve onderhandelingen hebben we op 13 juni jl. een onderhandelingsresultaat bereikt over jouw nieuwe cao. Je kunt nu stemmen.

Stemmen onderhandelingsresultaat

Met stip op nummer 1: een stevige loonsverhoging

De uitslag van de enquête gaf al aan dat de loonsverhoging bovenaan in de wensenlijst staat. Tijdens de onderhandelingen hebben we hierop maximaal ingezet en uiteindelijk een akkoord bereikt over de volgende loonstijgingen.

• Per 1 september 2023: salarissen worden structureel verhoogd met €270.
  • Per 1 september 2023: na de nominale verhoging worden de salarissen structureel verhoogd met 6%.
  • Per 1 januari 2025: salarissen worden structureel verhoogd met 7%.

Looptijd

De nieuwe cao kent een looptijd van 28 maanden en loopt tot en met 31 december 2025.

Lagere salarisschalen meer gecompenseerd

De nominale verhoging van €270 betekent dat werknemers in de lagere salarisschalen verhoudingsgewijs er meer op vooruit gaan. Zo worden deze werknemers sterker gecompenseerd voor de prijsstijgingen.

Rekenvoorbeelden

Ben jij ingedeeld in schaal 4-minimum? Dan krijg je per 1 september een totale loonsverhoging van 18,55% (€270 en 6%) voor de eerste 16 maanden.

Ben jij ingedeeld in schaal 7-maximum? Dan krijg je een totale verhoging van 10,69% voor dezelfde periode.

€14 per uur

Verder hebben we vastgelegd dat het startpunt van de salaristabel op minimaal €14 per uur uitkomt. Tot nu toe waren de eerste twee salarisschalen op het niveau van het wettelijke minimumloon.

Vragen?

Heb je vragen over het onderhandelingsresultaat? Mail naar ozcan.colak@fnv.nl.

Het woord is aan jou

Wij zijn wij tevreden met het bereikte resultaat. Uiteraard hebben onze leden het laatste woord. Een cao is pas definitief wanneer de leden ermee instemmen. Het is zeer belangrijk dat jij als lid je stem laat horen. Niet-leden mogen ook een stem uitbrengen, maar uiteraard tellen alleen de stemmen van de leden.

Breng je stem uit

Maak je collega lid

Een goede cao komt niet zomaar tot stand. Zonder betrokkenheid van leden en werknemers lukt het niet. Het feit dat ruim 1000 werknemers de enquête hebben ingevuld, is een duidelijk signaal van betrokkenheid. Sinds het begin van het cao-traject merken we ook een significante ledengroei.

Hoe meer leden, hoe beter jouw arbeidsvoorwaarden. Verspreid daarom deze nieuwsbrief breed onder de collega’s, en nodig hen ook uit om lid te worden via www.fnv.nl/anderlidmaken.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.