Aanvullende loonsverhoging nodig bij Energie Netwerkbedrijven

Werknemers hebben moeite met rondkomen

Door Redactie 6 april 2023

Uit de enquête die wij hebben uitgezet onder werknemers bij de Energie Netwerkbedrijven blijkt dat een aanvullende loonsverhoging noodzakelijk is. Veel werknemers hebben namelijk moeite met rondkomen.

Loonsverhoging

Uitslag enquête ‘koopkracht’

In januari is onze enquête eruit gegaan over hoe het met jouw koopkracht gaat. De uitkomst is dat ongeveer 30% zonder moeite kan rondkomen. Zo’n 55% kan nog net rondkomen. En 15% komt maandelijks geld tekort. Ruim 98% vindt een aanvullende loonsverhoging noodzakelijk.

Inzet FNV

We hebben de werkgevers duidelijk gemaakt wat deze uitslag betekent. We kunnen geen genoegen nemen met 4% loonsverhoging. De koopkracht van jou is keihard achteruit gegaan. Zeker als je in de lagere salarisschalen zit, voel je de torenhoge inflatie overduidelijk in je portemonnee.

Aantrekkelijkheid van onze sector

We hebben als sector de ambitie om aantrekkelijk te zijn voor huidige werknemers. En om nieuwe werknemers te boeien om bij netwerkbedrijven aan de slag te gaan. Dan kunnen we het ons niet veroorloven om achter te blijven ten opzichte van de inflatie. En ook niet ten opzichte van de vele cao-akkoorden die zijn afgesloten met een veel hoger percentage dan 4%.

Wij willen een aanvullende loonsverhoging!

De werkgevers zijn nu aan zet. Zij gaan onderling bespreken of zij ook een aanvullende loonsverhoging willen afspreken. Uiteraard houden wij jou op de hoogte. Houd de komende tijd deze pagina in de gaten.

Samen sterk voor betere loonafspraken

Het is nu belangrijker dan ooit dat veel werknemers zich aansluiten bij de vakbond. Samen kunnen we opkomen voor betere loonafspraken. Ga daarom in gesprek met je collega’s over het FNV-lidmaatschap en nodig ze uit om lid te worden.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.