Stem op de acties bij de Sociale Werkbedrijven voor de Herman bode Award

Door Redactie 17 april 2023

Ook dit jaar reiken we op de Dag van de Arbeid de Herman Bode Award uit. Deze award gaat naar het beste actietraject van het jaar. De acties bij de Sociale Werkbedrijven voor meer loon en een hogere reiskostenvergoeding zijn genomineerd voor de award. Stem jij op ons actietraject?

Dag van de Arbeid

Beeld: Actie op 28 maart in Amsterdam

‘Wij verdienen meer, wij zijn niet minder’

Al maanden voeren de werknemers van deze bedrijven actie en hebben ze veel sympathie gekregen van werkgevers en wethouders, maar de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG) en de minister wijzen naar elkaar. Wat daarbij steekt: hun collega’s gemeenteambtenaren kregen een koopkracht-bonus en een welverdiende nieuwe cao, maar de VNG heeft voor de werknemers met een arbeidsbeperking geen geld over. Terwijl zij ook ambtenaren in dienst van de gemeenten zijn! Met de leus 'Wij verdienen meer en zijn niet minder’ gaat hun strijd door. Steun jij de medewerkers ook?

Breng je stem uit

De acties worden groter en groter

We startten met 90 werknemers in Apeldoorn en Arnhem, om daar de wethouders kleur te laten bekennen. Daarna bij minister Schouten in Den Haag, want ook zij speelt een rol in het cao-conflict. Vervolgens gingen we met honderden actievoerders in bussen langs de wethouders in Groningen en Noord-Brabant. En op 28 maart kleurde het hele Beursplein in Amsterdam rood met 1.000 boze werknemers SW en Aan de slag. Zo voeren we actie na actie de druk op. Dat blijven we doen: we hebben nu vele werkonderbrekingen bij de SW-bedrijven in de planning. En op 7 juni gaan we met duizenden collega’s naar Utrecht. Daar gaan we een signaal afgeven waar men niet omheen kan!

Beeld: Actie op 28 maart in Amsterdam

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.