Hoe gaat het met jouw koopkracht?

Enquête cao Energie Netwerkbedrijven

Door Redactie 25 januari 2023

Per 1 januari 2023 is jouw salaris met 4% verhoogd. Deze loonsverhoging is afgesproken in de nieuwe cao voor de sector Energie Netwerkbedrijven (cao NWb). Wij willen van je weten hoe het nu met jouw koopkracht staat. Vul daarom onze enquête in.

Stem

Leden stemmen in met de nieuwe cao: maar!

In 2022 is er een nieuwe cao afgesloten voor 2023. Een kleine meerderheid van de FNV-leden stemden in met de cao, maar tegelijkertijd zijn er grote zorgen. Vooral op het gebied van de stijgende prijzen en het forse koopkrachtverlies.

Brief vanuit FNV naar de werkgevers

Vlak na het afsluiten van de nieuwe cao hebben wij de werkgeversdelegatie een brief gestuurd waarin de zorgen van onze leden zijn verwoord. In deze brief hebben we uiteraard niet alleen de zorgen geuit. We hebben ook een oproep gedaan om in 2023 weer aan tafel te gaan. Het overleg is gepland en is begin april.

Voorafgaand aan het gesprek: enquête FNV

Wij zetten een enquête uit onder onze leden, maar ook niet-leden. De hamvraag luidt: hoe gaat het met jouw koopkracht. Je kunt de enquête invullen tot en met 15 maart.

Vul de enquête in