Goed nieuws: PWRI verhoogt de pensioenen voor de cao’s SW en Aan de slag

Door Redactie 4 augustus 2022

Het bestuur van pensioenfonds PWRI heeft besloten om de pensioenen voor de werknemers onder de cao’s Sociale Werkvoorziening (SW) en Aan de slag vanaf 1 juli 2022 te verhogen met 1,87%. Deze verhoging komt bovenop de eerdere verhoging van 0,71% van 1 januari 2022. Dit is mogelijk geworden, nadat de overheid de spelregels hiervoor vanaf 1 juli heeft veranderd.

Goed nieuws: PWRI verhoogt de pensioenen voor de cao’s SW en Aan de slag

Wat betekent dit voor jouw pensioen?

Als je werknemer bent, bouw je pensioen op voor later. De pensioenopbouw bij PWRI wordt nu dus extra verhoogd met 1,87%, met ingang van 1 januari 2022. Als je gepensioneerd bent en je krijgt jouw pensioen van PWRI, dan stijgt je maandelijkse pensioenuitkering met 1,87%. Maar dat kan pas vanaf juli 2022, dus niet met terugwerkende kracht. Als compensatie daarvoor ontvang je een eenmalige uitkering van 0,94%. Dit is een nabetaling over de eerste 6 maanden van dit jaar.

Wil je hier meer over weten?

Kijk in MijnPWRI wat dit betekent voor jouw pensioen. Of je kunt pensioenfonds PWRI bellen op 045-579 63 00.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.