Groen licht voor nieuwe cao mbo

4,2% meer loon en eenmalige uitkering

Door Redactie 22 juni 2022

Werk jij in het middelbaar beroepsonderwijs? Dan mogen we je feliciteren met je nieuwe cao! Vanaf juli krijg je 4,2% meer salaris en ontvang je een eenmalige uitkering van € 600.

Groen licht voor nieuwe cao mbo

89% van de FNV-leden stemde voor het onderhandelaarsakkoord. Ook bij de andere bonden en bij werkgeversclub MBO Raad is er groen licht gegeven voor de nieuwe cao. Daarmee worden de afspraken van kracht en geldt deze nieuwe cao tot 1 juni 2023. Daardoor kunnen de salarisverhogingen die volgende maand al ingaan worden doorgevoerd. Vanaf juli komt er 4,2% structureel bij en krijgt iedereen een éénmalige uitkering van €600,-. Lees hier wat we verder hebben afgesproken in dit akkoord. Of lees ons vorige nieuwsbericht voor een samenvatting.

Suggesties

Het aantal leden dat de moeite heeft genomen ook daadwerkelijk hun stem uit te brengen op het cao akkoord is niet heel hoog. Gelukkig heeft een groot deel van de leden, behalve te stemmen op het akkoord, ook de kans gegrepen om suggesties te geven over wat de FNV de komende periode moet laten zien in het in het mbo. In de ledenraadpleging was daar apart ruimte voor gemaakt. De input die we daar hebben gekregen wordt volgende week met de kaderleden in het LAC MBO besproken. Volgend schooljaar hopen we daar resultaten van te kunnen oogsten.