Nieuwe onderzoeksresultaten chroom-6 op 6 april

Door Redactie 02 april 2020

Op 6 april worden een aantal nieuwe onderzoeksresultaten bekend gemaakt door de Paritaire Commissie Chroom-6, waaronder het onderzoek naar CARC op de POMS-locaties. Ook heeft het RIVM de lijst met ziekten die door chroom-6 veroorzaakt kunnen worden geactualiseerd. Tenslotte is er onderzoek gedaan naar de haalbaarheid van epidemiologisch onderzoek.

Nieuwe onderzoeksresultaten chroom-6 op 6 april

De resultaten

Alle onderzoeksresultaten kun je vinden op www.informatiepuntchroom6.nl. Alle betrokkenen krijgen ook een uitgebreide nieuwsbrief.

Oorspronkelijk was het de bedoeling om een persconferentie en diverse informatiebijeenkomsten te houden. Helaas kan dat vanwege de coronamaatregelen voorlopig niet.

Onderzoek niet-POMS defensielocaties loopt nog

Het onderzoek naar chroom-6 op alle niet-POMS defensielocaties loopt nog. Wil je daaraan meedoen door de online vragenlijst in te vullen? Stuur dan vóór 15 mei een mail naar infoc6&carc@caop.nl.

Als je vragen hebt, kun je natuurlijk terecht bij FNV Overheid. Stuur een mail naar bestuurder Marieke Manschot: marieke.manschot@fnv.nl