Acties gaan door: onderwijsstaking op 30 en 31 januari

Door Redactie 5 december 2019

Onze leden in het basis en voortgezet onderwijs leggen op 30 en 31 januari het werk neer. Daarmee kondigen zij de 4e grote onderwijsstaking aan sinds de laatste Tweede Kamerverkiezingen.

Acties gaan door: onderwijsstaking op 30 en 31 januari

Werkdruk loopt op

De nood in het onderwijs is in die tijd alleen maar toegenomen. De werkdruk loopt op en de kwaliteit van het onderwijs staat onder druk. Er zijn structurele oplossingen nodig. Zo lang die er niet zijn blijven wij structureel actievoeren.

30 en 31 januari laten we weer van ons horen

Het onderwijs leidt mensen op voor alle takken van de arbeidsmarkt in ons land en is simpelweg té belangrijk om niet voor op de bres te springen. Incidentele ‘oplossingen’ in de vorm van een eenmalig bedrag zetten geen zoden aan de dijk. Er moet een structurele aanpak komen. Alleen zo kan de klassengrootte worden beperkt, de werkdruk worden aangepakt en voldoende ondersteunend personeel worden ingezet. Dit kabinet laat een tweedeling ontstaan tussen bemiddelde en minder bemiddelde gezinnen, bijvoorbeeld doordat steeds meer ouders zich gedwongen zien om de portemonnee te trekken voor bijlessen.

Wij vinden dat alle kinderen de aandacht en kansen moeten krijgen die ze verdienen. Die boodschap laten we op 30 en 31 januari dan ook luid en duidelijk horen!