Actieweek onderwijs: 14 maart debat met minister Van Engelshoven

Door Redactie 05 maart 2019

Drie wetenschappers gaan in de nationale actieweek op 14 maart met onderwijsminister Ingrid van Engelshoven (D66) in debat. Zij bespreken dan de grootste problemen en mogelijke oplossingen in het wetenschappelijk onderwijs. Jij kunt erbij zijn!

Meld je aan

Er is plek voor 200 mensen.

Deelnemers debat

Het debat met minister Van Engelshoven is onderdeel van de actieweek onderwijs. Op een campus van de Universiteit Leiden in Den Haag (Schouwburgstraat 2 Den Haag, zaal A0.06) zullen neurowetenschapper Marijtje Jongsma (Radboud Universiteit), universitair docent Brian Droop (Universiteit van Amsterdam) en hoogleraar Ingrid Robeyns (Universiteit Utrecht) op 14 maart vanaf 11.15 uur met de minister in debat gaan.

Het debat is in 3 rondes opgedeeld. Jongsma zal ingaan op de geldstromen in het wetenschappelijk onderwijs. Droop zal het docentschap behandelen en waarom je daarvan opgebrand raakt. Tot slot zal Robeyns het thema van de eindeloze competitie en de destructieve effecten ervan aansnijden. Voor elk onderwerp is een kwartier gereserveerd waarbij ook ruimte is voor vragen uit het publiek.