Wij gaan staken in de Hibin!

Doe mee met de landelijke staking op 17 maart

Door Redactie 9 maart 2023

Er wordt al een aantal weken actiegevoerd in de Hibin. De cao-onderhandelingen zijn vastgelopen. Werkgevers hebben een eindbod van 6% neergelegd en het is slikken of stikken. Daarom gaan we op 17 maart staken.

Honderden collega’s zijn al in actie gekomen en hebben het werk voor enkele uren neergelegd. Er waren acties in Amsterdam, Son, Rotterdam, Deventer, Schiedam, Delft en Roosendaal. Helaas is dit nog niet genoeg. Het blijft nog stil bij de werkgevers, dus moeten we door.

Dat doen we door vrijdag 17 maart als stakingsdag uit te roepen!

Hoe werkt het?

Iedereen werkzaam in de Hibin heeft het recht om deze dag in staking te gaan. Het maakt niet uit of je lid bent van een vakbond of niet. Om te kunnen staken moet je geregistreerd worden als staker. Onder andere om recht te hebben op een uitkering uit de stakingskas van de FNV. Alleen leden hebben hier recht op. Als je lid wordt, heb je direct recht op een stakingsuitkering.

Meer informatie over je rechten en plichten en de hoogte van de stakingsuitkering lees je op fnv.nl/staken-hibin.

Let op: We hebben correcte gegevens nodig om je snel te registreren en als nodig uit te betalen. Gegevens kan je zelf inzien en updaten via Mijn FNV. Check en corrigeer dit vooraf! Alle FNV-leden werkzaam in de Hibin ontvangen hun stakingspas uiterlijk woensdag 15 maart 2023 per e-mail.

Schrijf je in op 17 maart

Als je staakt moet je je inschrijven op 17 maart. Hiervoor heb je je stakingspas nodig. Je kunt je inschrijven op 1 van de volgende locaties:

• Rotterdam: regionaal vakbondshuis, Pegasusweg 200 (tussen 7.00 en 9.00 uur)
  • Eindhoven: lokaal vakbondshuis, Dr. Cuyperslaan 47 (tussen 7.00 en 9.00 uur)
  • Amsterdam: Bouwmaat Sloterdijk, Gyroscoopweg 142 (tussen 7.00 en 9.00 uur)

Kom met al je collega’s naar de stakingslocaties

Het is belangrijk dat er zoveel mogelijk mensen naar de stakingslocaties toekomen. Ga in gesprek met je collega’s en probeer de groep groter te maken.

Vragen?

Willen jij en je collega’s in actie komen, maar zijn de inschrijflocaties lastig te bereiken? Neem dan contact op met ons, dan kunnen we altijd kijken wat de mogelijkheden zijn. Ook voor andere vragen kun je altijd contact opnemen met ons via hibin@fnv.nl.