Moeten we actievoeren voor een goede cao Hibin?

Kom naar de (online) driekwartvergaderingen en laat je stem horen!

Door Redactie 20 december 2022

Honderden leden hebben tegen het onderhandelingsresultaat van jouw cao Hibin gestemd. Ben je bereid om actie te voeren om een betere cao te krijgen?? Kom naar een van de actievergaderingen en laat van je horen.

Eindbod van de werkgevers

Na de afwijzing van de leden legden de werkgevers  het onderhandelingsresultaat bij ons terug als eindbod. Zij vinden dit een goed bod en hebben maling aan het feit dat honderden vakbondsleden (ruim 85% van de stemmers!) hier al tegen hebben gestemd.

Laat weten of jij in actie wil komen

Kom daarom naar een van onze driekwart-ledenvergaderingen om je stem te laten horen. Dan stellen we vast of jullie bereid zijn een ultimatum te stellen en actie te voeren. Als 75% van de aanwezige leden op deze vergaderingen vóór actie stemt, pas dan kunnen we een ultimatum naar de werkgevers sturen en ook daadwerkelijk in actie komen. Het is dus van het grootste belang dat er veel mensen komen. Want een actie kan alleen doorgaan als de leden met elkaar laten zien dat ze ervoor gaan.

De vergaderingen zijn op:

• 16 januari 2023 om 20 uur Vakbondshuis Utrecht, Hertogswetering 159, 3543 AS Utrecht
  • 17  januari 2023 om 20 uur Vakbondshuis  Rotterdam, Pegasusweg 200, 3067 KX Rotterdam
  • 18 januari 2023 om 20 uur Vakbondshuis Eindhoven, Dr. Cuyperslaan 47, 5622 MA Eindhoven
  • 19 januari 2023 om 20 uur digitale vergadering via unieke link

Let op: Komt allen! Want alleen met genoeg leden bij de vergaderingen kunnen we in actie komen. Als we geen actie voeren, dan is er geen cao en komt hij er ook niet met de FNV. Daarom is het heel belangrijk dat je erbij bent om je uit te spreken.

Meld je nu aan

Meld je aan voor de ¾ vergadering via www.fnvpanel.nl/hibincao. Let op: alleen aanwezige leden bij de vergaderingen kunnen stemmen!

Juist nu lid worden

Ben je geen lid van de FNV, word nu dan lid. Er is nu een aanbieding: de eerste 6 maanden voor 25 euro. Als je lid bent heb je recht op een stakingsuitkering en kun je meestemmen. Als je pas tijdens een staking lid wordt, dan is de uitkering lager.

Roep je collega’s op om ook te komen naar een van de vergaderingen. Maak je collega’s lid dan krijg je 10 euro. Via fnv.nl/maakiemandlid

Heb je vragen mail dan naar hibin@fnv.nl