Ruime meerderheid stemt voor onderhandelingsresultaat Bikudak

Nieuwe cao is nu een feit

Door Redactie 1 maart 2022

Afgelopen week stemden onze leden met een ruime meerderheid vóór het onderhandelingsresultaat van de cao Bikudak.

De cao kwam niet vanzelf

De onderhandelingen zijn gestart in december en er waren 4 onderhandelingsrondes nodig om tot dit resultaat te komen. De cao kwam er dus niet vanzelf. We wilden een afgewogen pakket waar iets voor jong en oud in zat. Maar ook waar de functiegroepen UTA werknemers en dakdekkers zich in konden herkennen.

Nu snel aanmelden zodat cao voor iedereen geldt

We kunnen nu overgaan tot het ondertekenen van de cao 1 januari 2022 tot en met 31 december 2023. We gaan ook snel naar het Ministerie van Sociale Zaken voor de algemeen verbindend verklaring. Want als de cao algemeen verbindend is verklaard, dan geldt de cao voor alle werknemers in de sector Bikudak.

Invloed op je cao

Een goede cao afspreken kan alleen met een sterke vakbond. Hoe meer leden wij hebben, des te betere afspraken wij voor jou en je collega's kunnen maken. Bovendien heb je als lid invloed op de cao. Want jij mag van tevoren meedenken over de voorstellen én stemmen over het eindresultaat van de cao-onderhandelingen.

Maak ook je collega's lid

Het is belangrijk dat ook je collega’s  lid worden van FNV. Dan kunnen we samen nog meer invloed uitoefenen en bereiken we meer. Praat erover met je collega’s en vraag of ze lid zijn/willen worden. Ga naar fnv.nl/maakiemandlid.

Worden de cao-afspraken nageleefd?

De komende periode willen we checken bij jou en je collega’s of de verbeteringen in de cao ook doorgevoerd/nageleefd worden. Dit gaat vaak via een kort telefonisch contact of een mailberichtje.

Laat het ons weten!

Als je hier aan mee wil werken, dan kan je je daarvoor aanmelden via bikudak@fnv.nl. En natuurlijk wordt hierover geen mededeling gedaan naar je werkgever.