Dekvloerenleggers opgelet!

Doe mee aan dit onderzoek over jouw dagelijkse werk en taken

Door Redactie 17 januari 2022

Ben jij vloerenlegger, aanbrenger van cement-, gietdek-, of monolietvloeren (betonstorter en -afwerker), applicateur kunststofvloeren of terrazzowerker? Dan zijn we op zoek naar jou! Met jouw hulp willen we het beroepsonderwijs goed afstemmen op de dagelijkse praktijk. Doe mee aan dit belangrijke onderzoek.

De afbouwsector is volop in beweging

Die beweging heeft invloed op de beroepen in de sector. Want misschien voer jij nu andere taken uit dan je voorgangers. Om het beroepsonderwijs goed af te kunnen stemmen op de praktijk, is inzicht in de veranderingen heel belangrijk. Daarom worden verschillende beroepscompetentieprofielen (BCP’s) bijgewerkt. Zoals nu die van de dekvloerenlegger. En jij als professional die het werk uitvoert, bent hiervoor de beste informatiebron.

Wat is een beroepscompetentieprofiel?

In een beroepscompetentieprofiel (BCP) komt naar voren wat je als professional moet kennen en kunnen om je vak goed uit te kunnen oefenen. Het gaat om de vaardigheden van nu en de toekomst. Dus ook belangrijk om de kaders voor het beroepsonderwijs te kunnen bepalen.

Deel jouw ervaringen

Om een goed beeld te krijgen van de sector zoeken we een aantal werknemers die hun ervaringen delen. Het onderzoek wordt gedaan via rondetafelgesprek (fysiek of online). Het gesprek gaat over je werkzaamheden én over de omgeving waarin je je taken uitvoert. Het gesprek vindt zo snel mogelijk plaats (januari/februari).

Doe mee met het onderzoek

Ben óf ken je iemand die mee kan doen aan het onderzoek? Geef je dan snel op. Dit kan door een e-mail te sturen aan afbouw@fnv.nl. En als je eerst meer informatie wilt over het onderzoek, kun je ook een mailtje sturen. Het onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van de cao-partijen Afbouw.