Nieuw voor werknemers in de Afbouw en Bouw & Infra: Mijn Preventie

Maak nu jouw account aan

Door Redactie 26 juni 2023

Gezond zijn en blijven. Als vakkracht krijg je vanaf nu een leven lang toegang tot jouw persoonlijke preventiezorgdossier. Zo vind je in Mijn Preventie alle nuttige informatie op 1 plek, onafhankelijk van je werkgever of arbodienst en helemaal volgens de privacywetgeving. Waarom? Omdat een leven lang gezond werken begint met het voorkomen van ziekte en het op tijd herkennen van klachten.

Je gezondheid en je werk

Je kunt met Mijn Preventie je hele leven lang jouw gezondheidsontwikkelingen die met je werk samenhangen, volgen. Ook wanneer als je wisselt van werkgever of arbodienst.

Wat vind je in jouw dossier?

In het preventiezorgdossier wordt vanaf nu jouw persoonlijk onderzoeksrapport en persoonlijk actieplan nadat je aan een PAGO/DIA hebt meegedaan, opgeslagen. Informatie van eerder PAGO’s en DIA’s liggen bij de verschillende arbodiensten opgeslagen en zijn niet naar het portaal verhuisd.

Inloggen is eenvoudig

Je kunt het portaal vergelijken met een elektronisch patiĆ«ntendossier. Inloggen gaat gemakkelijk via: preventie.volandis.nl. Je eigen account aanmaken en jezelf inplannen voor jouw PAGO/DIA is een makkie.

Jij hebt de controle

Zowel de bouwarts, de doktersassistent, de DIA-adviseur als andere betrokken professionals gaan werken in het preventiezorgportaal. Zo hebben zij inzicht in de gegevens die nodig zijn voor hun taak. Maar de regie ligt helemaal bij jou als vakkracht.

Initiatief van Volandis

Het preventiezorgportaal is een initiatief van kenniscentrum Volandis. Het doel van werkgevers en werknemers in de bouw & infra en afbouw hierbij is dat ieder talent van nu gezond en met plezier met pensioen zijn/haar pensioen haalt.