Eerste onderhandelronde cao BIKUDAK achter de rug

De voorstellen zijn toegelicht

Door Redactie 6 december 2021

De cao-BIKUDAK loopt op 31 december 2021 af. De onderhandelingen voor een nieuwe cao BIKUDAK vanaf 2022 zijn inmiddels gestart.

Inbreng dakdekkers en UTA-werknemers

Onze dakdekkers-én UTA-leden hebben via het invullen van een enquête en deelname aan de klankbordgroep UTA, hun inbreng over wat er in de praktijk speelt geleverd aan de cao-commissie en/of aan de werknemersdelegatie tijdens de cao-onderhandelingen.

Waardevol en noodzakelijk

En zij doen dat nog steeds. Die inbreng is heel waardevol en noodzakelijk. Niet alleen om goede voorstellen te kunnen maken (zie onze voorstellenbrief verderop). Maar ook om de juiste informatie uit de praktijk tijdens de cao-onderhandelingen paraat te hebben bij het onderbouwen van onze eigen voorstellen en het wegen van de voorstellen van de werkgevers. Daarom bedanken wij iedereen die hieraan een bijdrage heeft geleverd.

Eerste overleg: voorstellen toegelicht

Het eerste cao-overleg was 30 november. De sfeer van het overleg was goed. Partijen hebben over en weer vragen gesteld en de ander gevraagd om zaken uit hun voorstellen nader toe te lichten. De werknemersdelegatie is gevraagd om met name de voorstellen wat betreft UTA verder schriftelijk toe te lichten. Daar wordt nu aan gewerkt.

Volgende rondes

De volgende cao-onderhandelingen met de werkgevers zijn voorlopig gepland op:

• Woensdag          22-12-2021
  • Dinsdag              18-01-2022
  • Donderdag         10-02-2022

Vragen of opmerkingen

Ook tijdens de looptijd van de cao-onderhandelingen kun je ons informeren over zaken die in de praktijk voor jou belangrijk zijn. Stuur hiervoor een mail naar bikudak@fnv.nl.
Over de voortgang van de onderhandelingen zullen wij onze leden via verschillende kanalen op de hoogte houden.