Nieuwe cao Betonpompbedrijven en bedrijvencao Mortel

Leden stemmen in met onderhandelingsresultaat

Door Redactie 10 juni 2021

We onderhandelden de afgelopen tijd over 2 cao’s tegelijkertijd, de cao betonpompbedrijven en bedrijvencao Mortel. En met succes, want we hebben mooie afspraken weten te maken. Bovendien hebben met dit resultaat veel werknemers van mortelbedrijven die jarenlang niet onder een cao vielen, nu wél een cao.

Afspraken op hoofdlijnen

• Looptijd van 1 januari 2021 t/m 30 april 2022
  • Loonsverhoging van 3% per 1 juli 2021
  • Kantoorpersoneel naar minimaal € 14,00 per uur
  • Zwaar-werkregeling/duurzame inzetbaarheid: cao-partijen willen onderzoeken of een reservering van 2% (premie van de oude 55- regeling) kan worden gebruikt om oudere werknemers eerder te laten stoppen met werken.

Bestuurder Margreet Pasman: De afspraken die zijn gemaakt sluiten aan bij deze tijd. Mensen krijgen een mooie loonsverhoging en hun pensioen is nu geregeld doordat zij via de cao aansluiten bij Bpf Bouw.

Deze bedrijven hebben nu wel een cao

Werknemers bij deze betonmortelbedrijven vallen met de gemaakte afspraken wél onder een cao: Kijlstra Betonmortel, Goudse Betonmortel Centrale, Mobile Concrete Group, Betonmortel Centrale de Lek, Betonmortel Centrale Groningen en Oost Groninger Betonmortel Centrale.

We hopen dat de komende jaren meer bedrijven gaan aansluiten bij deze bedrijvencao Mortel, zodat ook steeds meer werknemers in de mortel weer onder een cao vallen.

Afspraken worden uitgewerkt

De komende tijd worden de afspraken verder uitgewerkt en opgenomen in het nieuwe cao boekje.