Krappe meerderheid stemt voor eindbod cao Bruil

Door Redactie 19 februari 2021

Tot 8 februari kon gestemd worden over het eindbod van Bruil Beton en Mix voor een nieuwe cao. Een heel kleine meerderheid van de FNV-leden heeft hiermee ingestemd, waardoor de nieuwe cao een feit is.

Dit is afgesproken

Door akkoord te gaan met dit eindbod is er een loonsverhoging afgesproken van 2% per 1-1-2021 en een eenmalige uitkering van bruto € 125. Daarnaast gaat de bijdrage voor de vakbondscontributie omhoog.

Belangrijkste onderwerp waar we mee aan de slag moeten is de zwaarwerkregeling.

Verdeeldheid, maar meerderheid beslist

FNV-bestuurder Margreet Pasman: 'Met maar een klein verschil hebben onze leden aangegeven dat het eindbod wat hen betreft akkoord is. Dit geeft wel aan dat mensen ook wel heel verdeeld waren over het eindbod, maar uiteindelijk beslist de meerderheid. Bruil hebben we ge├»nformeerd over deze uitkomst en we hebben gevraagd om snel in overleg te gaan zodat we ook stappen kunnen zetten ten aanzien van de zwaarwerkregeling. Vanuit de FNV is nog steeds het streven dat we voor 1 juli deze regeling rond willen hebben, maar dan moeten we wel vaart gaan maken op dit dossier.'