Succesvolle bijeenkomst over cao timmerfabrieken

Oproep aan werkgevers om loonbod te verhogen

Door Redactie 03 december 2020

Na 4 rondes onderhandelen over een nieuwe cao ligt er een bod van werkgevers dat absoluut onvoldoende is. De vele mensen uit de timmerfabrieken die hierover praatten op de werkvloer én meededen aan de online vergadering woensdag zijn hierover eensgezind.

Bod werkgevers onacceptabel

De afgelopen week bezochten we een paar grotere bedrijven om aan de poort mensen uit te nodigen voor de online vergadering. Iedereen was het erover eens tijdens de vergadering: het bod van de werkgevers -1% loonsverhoging in een industrie waarin het goed tot heel goed gaat-  is niet genoeg! Er zal een substantieel beter loonbod op tafel moeten komen.

Zwaarwerkregeling belangrijk

Ook een zwaarwerkregeling vinden de mensen in de sector heel belangrijk. Mensen werken hard en het werk is zwaar in de fabrieken en op de bouwplaatsen. Daar mag een fatsoenlijke zwaarwerkregeling tegenover staan, die ervoor zorgt dat hier zoveel mogelijk mensen gebruik van kunnen maken. Tegen goede voorwaarden.

Tegen stemmen

De aanwezigen op de vergadering waren er heel duidelijk over. Als het loonbod en het voorstel voor een zwaarwerkregeling niet echt verbeteren, dan zullen zij tegen stemmen. Acties worden dan niet uitgesloten.

Vijfde ronde

Op 9 december is de vijfde ronde. We hopen dat de werkgevers inzien dat er meer nodig is om tot een cao te komen.

Op de hoogte blijven?

Wil je snel geinformeerd worden over de verdere ontwikkelingen? Stuur dan even een mailtje aan timmer@fnv.nl.