Prijswinnaars FNV cao-quiz Hoveniers bekend

Bekijk de uitslag van de ‘FNV cao quiz’ én de prijswinnaars

Door Redactie 15 februari 2023

De afgelopen weken kon je met onze cao quiz jouw kennis te testen. De cao begint bij steeds meer mensen in de hovenierssector te leven, want de quiz is in nog geen 4 weken door maar liefst 1200 personen ingevuld.

tablet met sterren

Er waren zelfs een aantal kandidaten met 0 fouten, maar dit was helaas geen garantie om in aanmerking te komen voor de prijs. Onder alle invullers hebben we 3 tuincentrumtegoedbonnen ter waarde van €15 verloot. De prijswinnaars en alle juiste antwoorden lees je hieronder.

Prijswinnaars

Iedereen bedankt voor het meedoen! De tuincentrumtegoedbonnen zijn gewonnen door: Albert van Heinsberg, Dennis Houweling en Ginus Prins. Winnaars van harte gefeliciteerd! De winnaars ontvangen persoonlijk bericht. Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd.

Correcte antwoorden van de FNV cao quiz

1.  Waar staat de ‘c’ in cao eigenlijk voor?
    Collectieve.
  2. Hoeveel cao’s zijn er totaal in Nederland.
    800.
  3. Heeft iedereen automatisch recht op een cao?
    Nee.
  4. Wie spreken onderling een cao af?
    De vakbonden en de werkgeversdelegatie.
  5. Welke vakbonden spreken namens de werknemers de cao in de hovenierssector af?
    FNV en CNV.
  6. Welke werkgeversorganisatie spreekt de cao in de hovenierssector af?
    VHG.
  7. Voor wie gelden de cao afspraken dan?
    Voor vakbondsleden en niet vakbondsleden.
  8. Weet je hoelang de cao in de hovenierssector nog loopt?
    Tot en met 30 juni 2023.
  9. Wat voor cao is de cao in de hovenierssector?
    Een minimum-cao.
  10. Waar halen de vakbonden hun voorstellen voor de nieuwe cao vandaan?
    Bij de werknemers.