Eindbod van werkgevers voor cao Royal FloraHolland

Geef je mening en stem op het eindbod!

Door Redactie 28 december 2022

Woensdag 22 december was de achtste onderhandelingsronde voor een nieuwe cao. Na een teleurstellend loonbod hebben de FNV en het CNV alles geprobeerd om tot een beter resultaat te komen. Na 9 uur onderhandelen heeft de directie van RFH een eindbod neergelegd. Het is volgens RFH het maximale wat zij kunnen bieden. Wij zijn niet blij met de inhoud van dit eindbod, maar de leden hebben het laatste woord.

Eindbod van werkgevers voor cao Royal FloraHolland

Het is nu aan jullie om te stemmen op het eindbod. Dat kan tot maandag 16 januari. Alleen leden kunnen stemmen op het eindbod. Dus nog geen FNV-lid? Sluit je aan!

Breng je stem uit!

Leden nu aan zet

Wij vinden het loonbod van gemiddeld 5,2% op jaarbasis voor medewerkers in C20 met een cao-looptijd van 15 maanden onvoldoende. Het dekt niet de gestegen inflatie en gaat ten koste van je koopkracht. Dat is onze mening, maar die van de leden is doorslaggevend. Zonder leden is er namelijk geen cao. Daarom leggen wij dit eindbod voor aan onze leden. Het kan twee kanten op gaan op. Indien de meerderheid van de leden voor het eindbod stemt, hebben we een akkoord. Stemt de meerderheid tegen het eindbod dan zijn acties waarschijnlijk onvermijdelijk. Wij gaan de eerste week januari langs voor meer uitleg en om vragen te beantwoorden van medewerkers bij RFH.

Kijk en vergelijk 2.0

De vorige keer hadden wij een kijk en vergelijk opgesteld. Wij leggen nu het eindbod ernaast:

In januari medewerkersbijeenkomsten op locatie

De leden van de vakbonden kunnen stemmen t/m maandag 19 januari 2023. Begin januari organiseren we op verschillende locaties van RFH bijeenkomsten (werknemers worden doorbetaald). RFH zal dan een toelichting geven op het eindbod. Daarna krijgen wij vakbonden de mogelijkheid het eindbod met jullie te bespreken. Hieronder de data en locaties van de bijeenkomsten:

Dinsdag 3 januari

• Eelde om 10.00 uur
  • Rijnsburg 10.00 uur kantine Floratine

Woensdag 4 januari Naaldwijk

• 11.05 uur in de kantine
  • 19.00 uur in de kantine

Donderdag 5 januari Aalsmeer

• 10.30 uur tribune F
  • 21.00 uur Delphinium

Samen staan we sterker, word lid!

De vakbonden strijden samen met de leden voor jouw nieuwe cao RFH. Het is dus belangrijk dat zoveel mogelijk RFH-medewerkers lid worden van een  vakbond. Samen staan we sterker! Alleen leden kunnen stemmen op het eindbod voor de cao. Ben je nog geen FNV-lid? Als je nu lid wordt FNV, kun jij ook je stem uitbrengen. Sluit je aan!