Eeuwige Trouw aan Vakbond

85 jaar lidmaatschap van de FNV

Door Redactie 5 april 2024

Meneer Molenkamp, 102 jaar oud, viert 85 jaar lidmaatschap van de FNV.

De heer Molenkamp

85 jaar lid!

In een tijd van afnemende betrokkenheid bij verenigingen, illustreert het verhaal van meneer Molenkamp, 102 jaar oud, een uitzonderlijke toewijding. Hij viert een ongekende mijlpaal: 85 jaar lidmaatschap van de FNV (Federatie Nederlandse Vakbeweging).

Meneer Molenkamp, geboren op 17 september 1921, sloot zich op 1 april 1939 aan bij de FNV, nog voordat de Tweede Wereldoorlog Europa in zijn greep kreeg. Als jonge arbeider voelde hij de noodzaak om solidariteit te tonen en zich te verenigen met zijn collega's voor betere arbeidsomstandigheden en eerlijke lonen. Nu, bijna een eeuw later, blikt hij terug op een leven van activisme en strijd voor de rechten van werknemers.

Ter ere van zijn uitzonderlijke toewijding heeft de FNV meneer Molenkamp een bijzonder cadeau overhandigd: een prachtig Delfts blauw bord met zijn naam en de vermelding van zijn 85-jarig lidmaatschap. Het bord symboliseert niet alleen zijn lange verbondenheid met de vakbond, maar ook de duurzaamheid van zijn inzet voor de arbeidersbeweging.

Het verhaal van meneer Molenkamp weerspiegelt de tijdloze waarden van solidariteit en vastberadenheid die ten grondslag liggen aan de vakbondsbeweging. Zijn toewijding inspireert niet alleen zijn omgeving, maar ook de jongere generaties die streven naar een rechtvaardigere samenleving.

Hoewel de jaren voorbij zijn gegaan, blijft meneer Molenkamp vastberaden om zijn steun te verlenen aan de FNV en haar missie. Zijn verhaal herinnert ons eraan dat de kracht van een individu om verandering teweeg te brengen onmetelijk is, zelfs op de leeftijd van 102 jaar oud.