Uitnodiging bijeenkomst Participatiewet/bijstand

18 mei 2022 te Groningen

Door Redactie 11 mei 2022

Graag nodigen wij je uit voor een speciale bijeenkomst over jouw ervaringen met de Participatiewet/bijstand op woensdag 18 mei in ons vakbondshuis in Groningen.

Wat is er aan de hand?
De Participatiewet bestaat nu 7 jaar en de minister komt binnenkort met een herziening van deze wet. Maar komen daar wel alle onderwerpen aan bod die voor jou van belang zijn? De FNV vindt dat een gemiste kans. Daarom gaan we zelf in speciale bijeenkomsten in heel Nederland op zoek naar jouw verhaal. Zoals: Wat doet het met je als je het ene traject na het andere moet volgen en je nog steeds geen stap dichter bij een betaalde baan bent? Of misschien heb je wel te maken met de verplichte tegenprestatie: ofwel iets moeten doen voor je bijstandsuitkering. Of heb je ervaringen met Werken Zonder Loon voor je uitkering. Ook heb je wellicht weleens te maken gehad met een sanctie vanuit de bijstand.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je heel goed bent geholpen door de gemeente bij het zoeken naar een beschutte werkplek, een garantiebaan of dat je een baan vanuit de bijstand hebt gevonden met hulp van de gemeente. Ook die verhalen horen we graag.

Wat doet de FNV met jouw verhaal?
Aan de hand van alle verhalen zullen wij samen conclusies trekken. Alle opmerkingen en adviezen zullen doorklinken in de landelijke FNV-evaluatie van de Participatiewet. Later dit jaar houden we een centrale bijeenkomst in Utrecht waarvoor ook de minister Carola Schouten en Tweede Kamerleden worden uitgenodigd. Een menselijker en verbeterde Participatiewet begint bij jouw verhaal.

Kom ook naar de ophaalsessie (zowel voor leden, als niet-leden):

Wanneer?                                                         Waar?

Woensdag 18 mei 2022                                  FNV Vakbondshuis Groningen

van 19.00 tot 21.00 uur                                  Hereweg 120, Groningen

Jouw verhaal telt. Samen sterk, voor een menselijker wetgeving die werkt!

Kun je niet komen, maar wil je wel je verhaal kwijt? Stuur dan een mail naar: ugnoord@fnv.nl.

Met vriendelijke groet,

Namens de werkgroep Steun Noord,
Maureen van der Pligt,
Bestuurder FNV Uitkeringsgerechtigden

PS: Mogelijk behoor je niet tot de doelgroep van deze uitnodiging, maar ken je mensen die wel onder deze wet vallen en aanwezig willen zijn (lid of niet). Wil je deze uitnodiging dan bij hun onder de aandacht brengen? Alvast dank!