Werkgevers beveiligers onderhandelen via de media en schofferen hun personeel

Door Redactie 06 augustus 2018

De FNV heeft een open brief ontvangen van de voorzitter van de Veiligheidsbranche. Daarin roept de voorzitter ons op de ‘nieuwe werkelijkheid’ te omarmen. Daarmee wil zij zeggen dat de eisen die jij en collega’s stellen voor een nieuwe cao ouderwets zijn. Dit is een belediging voor iedereen, en daarom geven wij de voorzitter graag antwoord.

Niet meer van deze tijd

De brief die de voorzitter stuurde, werd opgepikt door de Telegraaf. Hierdoor moesten jullie in de krant lezen dat de vakbondsvertegenwoordigers door de werkgevers worden weggezet als ‘niet meer van deze tijd’. Tussen de regels door bedoelen ze daarmee ook dat jij niet meer van deze tijd bent. En daar zijn wij het uiteraard niet mee eens: jullie strijden voor hele redelijke verbeteringen, die op geen enkele manier ouderwets zijn.

Goede loonsverhoging en minder werkdruk

Voor ons is de ‘nieuwe werkelijkheid’ dat beveiligers recht hebben op een goede loonsverhoging van tenminste 3% in 2018 en in de komende jaren. Daarnaast moeten er goede afspraken komen over gezondere roosters, een fatsoenlijk pensioen, korter werken en duurzame inzetbaarheid. Heel moderne eisen die prima passen bij de ‘nieuwe werkelijkheid’.

Acties gaan door!

Zolang werkgevers niet ingaan op onze eisen, zullen wij niét opnieuw gaan praten. Wel gaan we door met acties in het land, waaronder op Schiphol.

Doe met ons mee en voer actie!

Om onze eisen kracht bij te zetten, hebben we ook jouw steun nodig. Vergeet niet dat je recht hebt om in actie te komen.

Meld je hier aan

Meld je samen met je collega’s aan op www.beveiligersinactie.nu

>> Lees onze hele reactie op de open brief werkgevers beveiligingsbranche (pdf).

De FNV heeft een nieuwe website. Hierdoor kan het zijn dat links op deze pagina niet werken of afbeeldingen niet zichtbaar zijn. Excuses voor het ongemak.