Wat vind jij belangrijk in je cao?

Door Redactie 18 januari 2019

Binnenkort starten de onderhandelingen voor een nieuwe cao GHZ. De FNV wil flinke verbeteringen afspreken. Maar dat kunnen we natuurlijk alleen doen als we weten wat jij belangrijke verbeteringen vindt. Vul daarom de vragenlijst in, zodat de nieuwe cao zo goed mogelijk aansluit bij jouw wensen. Invullen kan tot 4 februari.

Vul de enquĂȘte in

Hoe verder?

De uitkomsten van deze korte vragenlijst verwerken we in een ‘inzet’. Deze gebruiken we voor de onderhandelingsgesprekken met de werkgevers. Ook de werkgevers bepalen wat voor hun belangrijk is in de nieuwe cao. Daarna begint het onderhandelingsproces. Dit kan snel gaan, maar meestal kost het flink wat tijd.

Wat kan je zelf ook nog doen ?

De onderhandelingen voor jouw cao starten op 5 maart. Dat gebeurt in Doorn. En we willen dan de werkgevers een duidelijke boodschap meegeven: er moeten goede afspraken gemaakt worden, want het gaat niet goed in de gehandicaptenzorg.

Op 5 maart willen we met zoveel mogelijk mensen in Doorn zijn. Zo kunnen we laten zien dat het belangrijk is dat er een goede cao komt. Hoe meer mensen, hoe duidelijker het signaal dat jij en je collega’s willen strijden voor een goede cao.
Wil jij op 5 maart erbij zijn in Doorn? Dat kan! We regelen vanuit heel Nederland busvervoer, dus ook in jouw buurt komt er een opstapplek voor de bus. Meld je aan voor de bus. Hier vind je ook meer informatie over het programma. Aanmelden kan tot en met 21 februari.

Houd je mail in de gaten, want in de week voor 5 maart ontvang je informatie waar de opstapplekken zijn. Ben je vakbondslid? Dan kan je gebruik maken van vakbondsverlof. Vraag dat aan via je bestuurder in de regio.

De FNV heeft een nieuwe website. Hierdoor kan het zijn dat links op deze pagina niet werken of afbeeldingen niet zichtbaar zijn. Excuses voor het ongemak.