Red de kraamzorg: iedereen in Nederland verdient een goede start

Door Redactie 15 december 2018

De kraamzorg is uniek voor Nederland. Jij hebt een belangrijke taak, want iedereen die in Nederland geboren wordt verdient een goede start. De kraamzorg staat onder druk, dagelijks verlaten collega’s dit mooie beroep en de kraamvrouwen krijgen niet de zorg waar ze recht op hebben.

Teken onze petitie nu!

Wat is er aan de hand?

Een bevalling is onvoorspelbaar, die onvoorspelbaarheid komt nu bijna volledig op jouw bord. Je moet tijdens de wachtdiensten altijd klaar staan en krijgt doordeweeks per 8 uren maar 57 minuten betaald en tijdens het weekend of feestdagen maar 86 minuten. En dan hebben we het nog niet gehad over de gigantische reistijden.

Je bent vele uren vol passie bezig met je werk, maar krijgt daarvan maar een klein deel betaald met als gevolg:

• Geen privéleven meer.
  • Geen ruimte om er zelf een gezin op na te houden.
  • Minder verdienen dan een minimumloon (als je het salaris uitsmeert over alle uren dat je aan het werk kwijt bent).

Wat willen wij?

Wij willen in gesprek met minister Bruins van VWS over de financiering van de kraamzorg. Het kan niet zo zijn dat alleen gewerkte uren worden betaald en dat kraamverzorgenden zo goed als gratis altijd klaar moeten staan!

Wat kan jij doen?

Jouw steun is hard nodig. Teken daarom nu onze petitie.

Teken onze petitie nu!