Onderhandelingsresultaat cao Royal FloraHolland

Door Redactie 17 december 2018

Na 10 onderhandelingsrondes hebben we een onderhandelingsresultaat bereikt over een nieuwe cao Royal FloraHolland (RFH). Het resultaat leggen we neutraal voor aan de vakbondsleden. Begin januari ontvangen leden een stemformulier om hun mening over het resultaat te geven.

Loonsverhoging

Je ontvangt een eenmalige uitkering van €100,- netto in december 2018 (voor werknemers in dienst op 1 januari 2018). Daarnaast krijg je een loonsverhoging van:

• 1,5 % op 1 januari 2019
  • 1,0 % op 1 juli 2019
  • 2,5 % op 1 juli 2020
  • 2,5 % op 1 maart 2021

Duurzame inzetbaarheid 80-90-100 regeling

Vanaf 1 juli 2019 wordt een keuzemogelijkheid toegevoegd aan de senioren/adv-regeling namelijk: de mogelijkheid om 4,5 jaar voor het bereiken van de individuele AOW-leeftijd 80% te werken tegen 90% loon en 100% pensioenopbouw. Om in aanmerking te komen voor de 80-90-100 optie moet de werknemer minimaal 10 jaar voor de AOW-leeftijd een ononderbroken dienstverband hebben bij Royal FloraHolland.

Wijziging ORT

Werkt de werknemer normaal in een roosterdienst en is de werknemer ziek gemeld? Dan betaalt de werkgever de ORT door. Heeft de werknemer die normaal roosterdiensten verricht vakantie? Dan betaalt de werkgever ook de ORT door tijdens opname van zowel de wettelijke als de bovenwettelijke vakantiedagen, met uitzondering van gekochte vakantiedagen. Meer informatie volgt snel.

Nieuwe pensioenregeling vanaf 1 januari 2020

Een verbetering van de pensioenopbouw. De noodzakelijke aanpassing van de regeling heeft tot gevolg dat medewerker en werkgever in 4 jaar stapsgewijs meer gaan betalen voor de verbeterde pensioenregeling.

Bekijk het volledige resultaat (pdf)

Hoe verder?

In de week van 7 januari 2019 gaan wij gezamenlijk tijdens doorbetaalde medewerkersbijeenkomsten met Royal FloraHolland het onderhandelingsresultaat en de nieuwe pensioenregeling toelichten. Na afloop krijgen de vakbonden de mogelijkheden om hun leden en niet-leden een toelichting te geven op dit cao-traject en kunnen de leden schriftelijk hun stem over dit onderhandelingsresultaat afgeven. De informatie over tijdstippen van de bijeenkomsten en het stemformulier worden in de eerste week van januari 2019 verstuurd.

De FNV heeft een nieuwe website. Hierdoor kan het zijn dat links op deze pagina niet werken of afbeeldingen niet zichtbaar zijn. Excuses voor het ongemak.