FNV kiest nieuw bestuur

portret Annika Heerekop
Door Annika Heerekop 12 juni 2021

De FNV heeft een nieuw bestuur voor de periode van vier jaar (2021 - 2025).  Vandaag koos het Ledenparlement 12 bestuursleden. FNV-voorzitter Tuur Elzinga vormt met 6 leden het Dagelijks Bestuur van de FNV. Daarnaast zijn er nog 6 leden gekozen in het bestuur. Gezamenlijk vormen deze 13 leden het Algemeen Bestuur van de FNV.

nieuw bestuur

Tuur Elzinga: ‘Het Ledenparlement heeft vandaag gesproken. Het was ongelooflijk spannend voor alle betrokkenen, ook voor mij. Ik kijk er enorm naar uit om samen met dit nieuwe bestuur de komende vier jaar aan de slag te gaan. We staan als vakbeweging voor veel uitdagingen de komende tijd. Ik heb er vertrouwen in om die met dit bestuur en onze leden aan te gaan.’

Het nieuwe bestuur bestaat uit:

Algemeen Bestuur, tevens lid Dagelijks bestuur:

Tuur Elzinga: voorzitter (gekozen 10 maart 2021)
Bart Plaatje: Algemeen Secretaris
Willem Noordman: Penningmeester (herkozen)
Kitty Jong (herkozen)
Zakaria Boufangacha (herkozen)
Bas van Weegberg
Petra Bolster-Damen

Overige leden Algemeen Bestuur:

Wendy Simonse
Marjan Dijkema (herkozen)
Peter Spijkerman
Margot Kranenburg
Gerben van der Meulen (herkozen)
Steve Smit

De bestuursleden zijn benoemd door de 103 leden van het FNV Ledenparlement. Dit parlement is zelf in februari 2021 gekozen, waarbij alle leden van de FNV hun stem konden uitbrengen. Het Dagelijks Bestuur zet zich op dagelijkse basis in voor de leden van de FNV en de werkenden en niet-werkenden in Nederland. De  overige leden in het bestuur besteden gemiddeld 1 dag per week aan hun bestuursfunctie en zijn verder actief in hun sector.

Na de verkiezing zijn nog enkele posities open gebleven in het bestuur. Hiervoor wordt een nieuwe verkiezing uitgeschreven in het najaar.

Hier kunt u de nieuw gekozen bestuursleden bekijken: www.fnv.nl/kandidatenbestuur