Equal Pay Day 2020

Volg onze livestream op woensdag 11 november vanaf 15.53 uur

Door Redactie 14 oktober 2020

Nog steeds verdienen vrouwen gemiddeld 14% minder per uur dan mannen. Als het in dit tempo doorgaat, duurt het nog tot 2051 totdat de loonkloof weg is. De FNV vindt dat dit sneller moet.

Gelijk loon voor mannen en vrouwen

Vrouwen verdienen gemiddeld 14% minder dan mannen. Als je uitgaat van een werkdag van 9.00 tot 17.00 uur, dan betekent dit dat vrouwen de laatste 67 minuten van elke werkdag voor niks werken! Ze krijgen betaald tot 15.53 uur, vandaar dat wij onze live stream op 11 november starten op dit speciale tijdstip.

Als het in dit tempo doorgaat, duurt het nog tot 2051 totdat de loonkloof weg is. Wij vinden dat dit sneller moet. Wat kunnen we hieraan doen? En wat kunnen we doen om de beloning van vrouwen in de zorg te verbeteren?

Livestream op 11 november

Volg onze livestream op woensdag 11 november van 15.53 tot 17.00 uur en praat mee over equal pay met onder anderen Judy Hoffer van de FNV en Tweede Kamerlid Lilianne Ploumen. Of discussieer mee met Sylvia Holla van Atria, Anneke Westerlaken van het CNV en Kitty Jong, vicevoorzitter FNV, over betere beloning voor vrouwen in de zorg.

Meld je aan voor ons livestream event op Facebook of volg de livestream op YouTube.

Stuur dit door naar je vriendinnen, ook zij zijn welkom!