Extra loonsverhoging in april voor GEO-medewerkers

Stem nu over aanvullende cao-afspraken

Door Redactie 10 maart 2023

Sinds oktober vorig jaar proberen we de GEO-bedrijven ervan te overtuigen om je financieel te compenseren voor de inflatie. We schreven hierover brieven en we hebben verschillende keren overlegd achter de schermen. Maar na lang aandringen is het deze week eindelijk gelukt! We hebben aanvullende collectieve afspraken kunnen maken. Volgende maand zie jij je loon daarom omhoog gaan.

Loonsverhoging

Loonstijging

• Per 1 april 2023 worden de schaalsalarissen voor iedereen verhoogd met hetzelfde nominale bedrag van €125 bruto per maand.
  • Vervolgens worden alle schaalsalarissen per 1 april 2023 met 3,5% verhoogd. Dit houdt in dat de reeds afgesproken loonstijging van 0,5% per 1 november 2023 wordt vervroegd naar 1 april 2023 en wordt opgeteld bij de al afgesproken stijging van 3% per 1 april 2023.
  • Vanaf 1 januari 2024 wordt een minimum uurloon van €14 bruto toegepast. De betreffende treden in de schaalsalarissen worden per die datum verhoogd.

Eerst nog stemmen

We zouden de FNV niet zijn als we onze leden niet eerst laten stemmen over dit mooie resultaat. Bij een meerderheid van de stemmen worden deze afspraken omgezet in de huidige cao. Geef daarom uiterlijk 22 maart je stem. Ons advies is na overleg met de kaderleden in de sector GEO positief.

Nog geen lid van de FNV?

Ook dan zijn we toch benieuwd naar je mening. Laat ons weten wat je ervan vindt. Je stem wordt niet meegewogen. Wil je wel betrokken zijn en nooit meer belangrijk informatie missen? Profiteer dan vandaag nog van deze incentive. Lid worden loont! Dat zal je wel in april op je loonstrookje zien.

Naar de stemming

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.