Jaarverslag 2022

Foto: 2022 was het jaar waarin tien jaar ontwikkeling van sociale dialoog tussen werkgevers en vakbonden in Peru werd afgesloten. Management en vakbondsleiders in een fruitverwerkende fabriek hebben nu een goede verstandhouding en constructief overleg als gevolg van deze ontwikkeling. Foto: Roderick Polak.

In het jaarverslag blikken we terug op hoe Mondiaal FNV en partners gewerkt hebben aan verbeteringen in werkomstandigheden en -voorwaarden van miljoenen mensen in Afrika, Azië, het Midden-Oosten en Latijns-Amerika. Ook laten we de ontwikkelingen binnen onze organisatie zien en de financiële verantwoording.

Voorwoord jaarverslag 2022

Mondiaal FNV ondersteunt werkers wereldwijd in hun strijd voor fatsoenlijk werk. Iedereen heeft recht op eerlijke arbeidsomstandigheden, een leefbaar loon, sociale bescherming en collectieve onderhandelingen maar in veel landen is daarvan nog geen of nauwelijks sprake.

De kracht van de lange adem

“In 2022 zien we een aantal aansprekende resultaten die échte verandering teweegbrengen en die het gevolg zijn van een langdurige samenwerking. We zien hierin de kracht van de lange adem. Zo hebben we na ondersteuning van 10 jaar een niet terug te draaien positieve verandering voor werkers en werkgevers in Peru bereikt”. Karen Brouwer, Managing Director Mondiaal FNV.

Jaarverhalen 2022
Karen Brouwer, managing director Mondiaal FNV

Jaarverhalen 2022

2022 in een paar cijfers

In 2022 werkten we samen met 183 internationale partners. Samen verbeterden we de werkomstandigheden van 498.321 werkers via cao’s. We droegen bij aan de verbetering van arbeidswetgeving voor meer dan 33,36 miljoen werkers.

Jaarverslag 2022

Carmela, Samuel en Luis: de hoofdrolspelers in de ontwikkeling van sociale dialoog in Peru Jaarverhalen

Verhalen over duurzame verbetering

Groepsdiscussie tijdens Global Week 2022 Sociaal verslag

Terugblik op de ontwikkelingen binnen de organisatie.

Financieel verslag

De cijfers van 2022

Resultaten VMP-programma

Mondiaal FNV ontvangt geld uit het Vakbondsmedefinancieringsprogramma (VMP) van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Daardoor kan vakbondsleider Francine (foto) met haar vakbond Stecoma werken aan de verbetering van arbeidsomstandigheden in de bouw in Rwanda. Foto: Jan Banning.

Resulaten VMP 2022 in cijfers
Francine, vakbondsleider bij bouwbond Stecoma in Rwanda

Resulaten VMP 2022 in cijfers
 Barbara Badaru

ELSA-trainingen

“Het heeft mijn leven veranderd." Barbara Badaru over het ELSA-trainingsprogramma.

Van strijd naar win-win

"Als ik terugkijk op tien jaar sociale dialoog in Peru, dan denk ik aan de mensen: zij zijn de ziel van de verandering. Hun persoonlijke inzet, het feit dat ze elkaar kennen, samen lachen, elkaar vertrouwen: dát is verandering. Het maakt mij trots om dat te zien." Samuel Machacuay.

Samuel Machacuay

Vorige jaarverslagen

Klik hier voor meer jaarverslagen