Leden akkoord met nieuwe cao Vleeswaren

Onze leden konden van 19 mei tot 13 juni stemmen op het onderhandelingsresultaat, dat we op 9 mei met werkgevers hadden bereikt. 60% van de FNV-leden stemde voor en 40% stemde tegen. Daarmee is de nieuwe cao Vleeswaren een feit. De cao geldt voor ruim 4.500 werknemers in de vleeswarensector en loopt van 1 februari 2022 tot 1 maart 2023. Ben je nog geen lid, meld je dan aan voor nog meer succes bij de onderhandelingen voor de volgende cao.

Een nieuwe cao dankzij onze leden

De nieuwe cao is mede dankzij de inzet van de kaderleden en leden mogelijk geworden. Ook niet-leden hebben hun steentje bijgedragen. Het bewijst maar weer dat je samen meer kunt bereiken. Wij bedanken iedereen, die sinds de start van de onderhandelingen in december 2021 een bijdrage heeft geleverd aan dit succes!

Belangrijkste afspraken in het onderhandelingsresultaat
  • Een cao met een looptijd van 13 maanden
  • Een structurele loonsverhoging van 3,35% vanaf 1 februari 2022
  • De eindejaarsuitkering stijgt met 0,25% naar 3,25%
  • De reiskostenvergoeding stijgt van 12 naar 19 cent per kilometer

Meer leden voor nog meer slagkracht

Tijdens onze informatiebijeenkomsten in het land en via het stemformulier hebben we feedback verzameld van leden. Deze nemen we mee voor de volgende cao-onderhandelingen in maart volgend jaar. Ben je nog geen FNV-lid? Meld je aan voor nog meer succes bij de onderhandelingen voor de volgende cao.

Word nu lid

Al lid? Maak dan je collega lid

Als FNV-lid ken jij de voordelen van het lidmaatschap en weet je hoe belangrijk het is om lid te zijn voor een goede cao. Wil je bijdragen aan een grotere, sterkere FNV en een beter cao Vleeswaren? Nodig dan collega’s uit ook lid te worden. Als dank ontvang jij 10 euro van ons!

Maak een ander lid

Word lid en ontdek alle voordelen

• Invloed op je arbeidsvoorwaarden
  • Hulp bij letselschade en beroepsziekte