Iedereen heeft recht op werk

Passend werk voor mensen met een arbeidsbeperking

Het lukt nog steeds niet goed om mensen met een arbeidsbeperking aan een baan te helpen. De helft van deze mensen die willen en kunnen werken, staat al jaren langs de kant. Zij zijn afhankelijk van wat de gemeente voor hen regelt. Maar dit lukt nog steeds onvoldoende. Misschien geldt dat ook voor jou, of ken je iemand die daar mee te maken heeft.

Wilma

Wopke

Investeer in mensen

De FNV wil hier verandering in brengen en heeft daar een plan voor: geef mensen met een arbeidsbeperking recht op toegang tot een sociaal ontwikkelbedrijf! Wij willen een Socialer Nederland. En daarom willen we dat het kabinet investeert. Zodat je ook met een arbeidsbeperking een baan kunt vinden. Met hulp van Sociale Ontwikkelbedrijven. Deze bedrijven bieden passend en duurzaam werk én de de mogelijkheid voor mensen om zich te ontwikkelen. Sociale Ontwikkelbedrijven zijn een springplank naar werk in het bedrijfsleven, maar ook een vangnet voor als dat even niet meer lukt. Zo kom je niet thuis te zitten als het werken bij het bedrijf stopt. Plus: werk je bij een sociaal ontwikkelbedrijf, dan hoort daar een fatsoenlijk salaris bij. Dus geen werken zonder loon!

Steun je dit initiatief? Laat het hier weten!

Wil je meer weten over de campagne? Lees dan onze brochure (pdf)