Heb je vragen over het betalen van je contributie of het beheren van je betaalmethode? Hieronder vind je de antwoorden op veelgestelde vragen.
De betaling per automatische incasso is € 1 goedkoper dan via een betaalverzoek. Je hoeft je ook geen zorgen te maken dat je een betaling mist. Als er toch iets fout gaat, sturen we jou zo snel mogelijk een herinnering hiervan.
Dat kan digitaal in Mijn FNV of via een machtigingsformulier. Je komt aan een machtigingsformulier door contact op te nemen met ons Contactcenter via 088 - 368 0 368.
Nee, helaas is dat niet mogelijk. Je kan wel vooruitbetalen, maar de kosten per factuur worden altijd in rekening gebracht als er geen machtiging aanwezig is.
Nee, dit is niet mogelijk.
Wij innen de contributie of versturen een betaalverzoek op of rond de 15e van de maand.
Heb je de machtiging afgegeven na de 1e van de maand? Zo ja, dan loopt de incasso vanaf de eerstvolgende maand. Is dit niet het geval, kijk dan in Mijn FNV of de machtiging goed is doorgekomen of neem contact met ons op.
Je kunt contact met ons opnemen. Wij sturen jou een machtigingsformulier toe. Ons Contactcenter is elke werkdag van 08.30 tot 17.30 uur bereikbaar op 088 - 368 0 368.
Facturen kun je niet meer inzien op het moment dat je geen actief lidmaatschap meer hebt. Het beste kun je even contact opnemen met ons Contactcenter via 088 - 368 0 368.
Ons rekeningnummer is: NL95 INGB 0000 7277 50. Vermeld altijd bij betaling je lidmaatschapsnummer of het kenmerk van de betaling.
Je kunt je contributie dan zelf overmaken (vergeet dan niet om kenmerk of naam + lidnummer vermelden) of via iDeal betalen via Mijn FNV. Als het bedrag niet op de 25e van de maand binnen is, ontvang je automatisch van ons een herinnering.
Ontvang je nu maandelijks een betaalverzoek en wil je dat wij de contributie automatisch afschrijven? Wijzig je betaalwijze direct in je profiel van Mijn FNV of neem contact met ons op. Indien je contact opneemt krijg je een machtigingsformulier thuisgestuurd. Als je deze ondertekent en terugstuurt maken wij het in orde.
Betaal je per incasso en wil je voortaan een betaalverzoek ontvangen? Wijzig je betaalwijze in je profiel van Mijn FNV. Houd er rekening mee dat we voor betaalverzoek betalingen € 1 per maand extra rekenen.
Je ontvangt het betaalverzoek per e-mail als jouw e-mailadres bij ons bekend is. Hebben we jouw e-mailadres nog niet of is je e-mailadres veranderd? Geef ons dan jouw (nieuwe) e-mailadres door via Mijn FNV.
Je ontvangt voor iedere factuur een betalingsverzoek, over het algemeen is dat één keer per maand, op of rond de 15de.
Zeker! Als we jouw e-mailadres hebben, dan ontvang je het betaalverzoek van ons per e-mail. Hierdoor ontvang je het betaalverzoek vlot en kun je meteen makkelijk online jouw betaling doen.
Het betaalverzoek heeft de volgende kenmerken:
Net als de acceptgiro is het betaalverzoek een verzoek om jouw contributie te betalen. Je betaalt de contributie door het bedrag over te maken via jouw eigen online bankomgeving, of direct met iDeal in Mijn FNV. Let op: deze manier van contributie betalen kost € 1 bovenop je vakbondscontributie. Wij bevelen dus altijd betalen via een automatische incasso aan. Overstappen naar automatische incasso regel je makkelijk zelf in Mijn FNV.
De herinnering wordt per e-mail verzonden als jouw e-mailadres bij ons bekend is. In je persoonlijke omgeving op Mijn FNV kun je je e-mailadres aan ons doorgeven of neem telefonisch contact op met ons Contactcenter via 088 - 368 0 368. Als jouw adres niet bij de FNV bekend is ontvang je de herinnering per post.
De gemakkelijkste manier van betalen is door op de button in de ontvangen e-mail te klikken. Via Mijn FNV kun je dan met iDeal via je bank betalen.
Het kan zijn dat jouw betaalverzoek betaling van de vorige periode nog niet voldaan is of dat deze herinnering en jouw betaling elkaar gekruist hebben. Ga naar Mijn FNV om je betaalstatus te bekijken.
Het kan zijn dat de incasso niet gelukt is. Wanneer dit het geval is krijg je van ons een herinnering en kun je de betaling alsnog doen. De volgende maand loopt dan weer zoals je gewend bent.
Als de incasso drie maanden achter elkaar niet lukt dan kunnen wij jouw contributie de maand erna niet weer automatisch innen. Hiervoor is opnieuw een machtiging nodig. In Mijn FNV kun je zien wat je betaalstatus is en welke betaalmethode je hebt. Hier kun je ook een machtiging afgeven voor automatische incasso als dat nodig is.
Nee, dat is niet mogelijk.
Ja, alle betalingsherinneringen worden digitaal verzonden. Hiervoor moet wel je e-mailadres bij ons bekend zijn. Als bij ons geen e-mailadres bekend is, zal de herinnering per post verstuurd worden.
Nee, er zijn geen extra kosten verbonden aan de verzending van de digitale herinnering.
Indien bij ons geen e-mailadres bekend is, zal de herinnering per post worden verzonden.
Ja, dat is mogelijk. Betaal je per incasso en wil je voortaan een betaalverzoek ontvangen? Wijzig je betaalwijze in je profiel van Mijn FNV. Houd er rekening mee dat we voor betaalverzoek betalingen € 1 per maand extra rekenen.
Kijk voor de huidige status van jouw contributiebetaling op Mijn FNV. Zijn er op basis daarvan nog vragen? Neem dan telefonisch contact op met ons Contactcenter via 088 - 368 0 368.
De vervaldatum is 25ste van de maand. Heb je een eerdere factuur gemist of ben je een kenmerk of omschrijving vergeten? Stuur een betalingsbewijs als je denkt dat er toch iets niet klopt.
Interesse in een lidmaatschap en benieuwd naar de contributiebedragen van de FNV? De maandelijkse contributie wordt bepaald op basis van jouw leeftijd, werk en inkomenssituatie.
Ga naar FNV ContributieInteresse in een lidmaatschap en benieuwd naar de contributiebedragen van de FNV? De maandelijkse contributie wordt bepaald op basis van jouw leeftijd, werk en inkomenssituatie.
Ga naar FNV ContributieKom je er na het lezen van de informatie op deze pagina toch niet uit? Neem dan gerust contact met ons op, wij helpen je graag!
Naar Service & ContactKom je er na het lezen van de informatie op deze pagina toch niet uit? Neem dan gerust contact met ons op, wij helpen je graag!
Naar Service & ContactDe FNV gebruikt functionele cookies die noodzakelijk zijn om de websites zo goed mogelijk te laten functioneren. Daarnaast maken we optioneel gebruik van statistische en marketing cookies. De functionele en statistische cookies maken geen gebruik van persoonsgegevens. De marketing cookies worden gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Onderstaand kun je toestemming geven voor het gebruik van cookies. Voor meer informatie, of om op ieder moment je instellingen weer te wijzigen, kun je terecht op onze pagina over de cookies.
Statistische cookies
:Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.
Marketing cookies
:Deze cookies gebruiken we om de websites op jouw voorkeur af te stemmen.