Een betalingsherinnering ontvangen? En is iets je niet helemaal duidelijk? Wij hebben veelgestelde vragen over de digitale betalingsherinnering voor je op een rij gezet.
De gemakkelijkste manier van betalen is door op de button in de ontvangen e-mail te klikken of de QR-code op de herinnering te scannen die je (per post) ontvangen hebt. Via Mijn FNV kun je dan met iDeal via je bank betalen.
Nee, er zijn geen extra kosten verbonden aan de verzending van de digitale herinnering.
De herinnering wordt per e-mail verzonden als jouw e-mailadres bij ons bekend is. In je persoonlijke omgeving op Mijn FNV kun je je e-mailadres aan ons doorgeven of neem telefonisch contact op met ons Contactcenter via 088-368 0368. Als jouw adres niet bij de FNV bekend is ontvang je de herinnering per post.
Op allerlei manieren zitten internetcriminelen achter je persoonlijke (betaal)gegevens aan. Via e-mails, sms-berichten of WhatsApps die afkomstig lijken te zijn van een betrouwbare bron. Deze lokken je naar een valse website om je daar – nietsvermoedend – te laten inloggen met je inlognaam en wachtwoord of creditcardnummer. Met alle gevolgen van dien. Controleer daarom goed of de FNV echt de afzender.
Je ontvangt steeds meer post digitaal. Ook van ons. Het is jammer dat er ook nep-berichten uit naam van de FNV kunnen worden verzonden. Het is daarom heel belangrijk om valse berichten van echte te kunnen onderscheiden. Hieronder lees je hoe je een nep bericht herkent:
Bij twijfel is het verstandig is om niet op een link te klikken. Ga zelf naar de website van de FNV en log daar in op Mijn FNV.
Ja, op dit moment wordt alle betalingsherinneringen digitaal verzonden. Hiervoor moet je e-mailadres bij ons bekend zijn.
Indien bij ons geen e-mailadres bekend is, zal de herinnering per post worden verzonden.
Dit kan het gemakkelijkst geregeld worden via Mijn FNV.
Nee, de FNV stuurt geen digitale herinneringen na. Op Mijn FNV kun je overigens wel altijd je actuele betaalstatus inzien en direct via iDeal je contributie betalen.
Ja, dat is mogelijk. Betaal je per incasso en wil je voortaan een betaalverzoek ontvangen? Wijzig je betaalwijze in je profiel van Mijn FNV. Houd er rekening mee dat we voor betaalverzoek betalingen €1,- per maand extra rekenen.
Mogelijk is er iets mis gegaan met de betaling of de verwerking ervan. Kijk voor de huidige status van jouw contributiebetaling op Mijn FNV. Zijn er op basis daarvan nog vragen? Neem dan telefonisch contact op met ons Contactcenter 088-368 0368.
Nee, dat is helaas niet mogelijk.
Het kan zijn dat jouw betaalverzoek betaling van de vorige periode nog niet voldaan is of dat deze herinnering en jouw betaling elkaar gekruist hebben. Ga naar Mijn FNV om je betaalstatus te bekijken.
Het kan zijn dat de incasso niet gelukt is. Wanneer dit het geval is krijg je van ons een herinnering en kun je de betaling alsnog doen. De volgende maand loopt dan weer zoals je gewend bent.
Als de incasso 3 maanden achter elkaar niet lukt dan kunnen wij jouw contributie de maand erna niet weer automatisch innen. Hiervoor is opnieuw een machtiging nodig. In Mijn FNV kun je zien wat je betaalstatus is en welke betaalmethode je hebt. Hier kun je ook een machtiging afgeven voor automatische incasso als dat nodig is.
Als je via overschrijving de betaling doet dan kan het 24 uur duren voordat dit zichtbaar is in Mijn FNV. Jouw betaling is meteen zichtbaar in Mijn FNV als je de link gebruikt in Mijn FNV.
Op deze website vind je rechtsboven de link naar Mijn FNV. Volg de instructies en het is snel geregeld. Als je er niet uit komt vind je hier antwoorden op de veelgestelde vragen.
Kom je er na het lezen van de informatie op deze pagina toch niet uit? Neem dan gerust contact met ons op, wij helpen je graag!
Naar Service & ContactKom je er na het lezen van de informatie op deze pagina toch niet uit? Neem dan gerust contact met ons op, wij helpen je graag!
Naar Service & ContactDe FNV gebruikt functionele cookies die noodzakelijk zijn om de websites zo goed mogelijk te laten functioneren. Daarnaast maken we optioneel gebruik van statistische en marketing cookies. De functionele en statistische cookies maken geen gebruik van persoonsgegevens. De marketing cookies worden gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Onderstaand kun je toestemming geven voor het gebruik van cookies. Voor meer informatie, of om op ieder moment je instellingen weer te wijzigen, kun je terecht op onze pagina over de cookies.
Statistische cookies
:Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.
Marketing cookies
:Deze cookies gebruiken we om de websites op jouw voorkeur af te stemmen.