Cookies op websites van de FNV

De FNV gebruikt functionele en analytische cookies die noodzakelijk zijn om de websites zo goed mogelijk te laten functioneren. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens en hier is geen toestemming voor nodig. Daarnaast maken we gebruik van marketing cookies om de website op jouw voorkeuren af te stemmen. Hiervoor kun je onderstaand toestemming geven. Je kunt je instellingen altijd weer wijzigen op de pagina over de cookies.

Functionele & analytische cookies: Cookies die nodig zijn om te zorgen dat de website naar behoren werkt en om analyse uit te voeren

Marketing cookies

:

Deze cookies gebruiken we om de website op jouw voorkeur af te stemmen.

Digitale betalingsherinnering

Is iets je niet helemaal duidelijk? Wij hebben veelgestelde vragen over de digitale betalingsherinnering voor je op een rij gezet.

De gemakkelijkste manier van betalen is door op de button in de ontvangen e-mail te klikken of de QR-code op de herinnering te scannen die je (per post) ontvangen hebt. Via Mijn FNV kun je dan met iDeal via je bank betalen.

Nee, er zijn geen extra kosten verbonden aan de verzending van de digitale herinnering.

De herinnering wordt per e-mail verzonden als jouw e-mailadres bij ons bekend is. In je persoonlijke omgeving op Mijn FNV kun je je e-mailadres aan ons doorgeven of neem telefonisch contact op met ons Contactcenter via 088-368 0368. Als jouw adres niet bij de FNV bekend is ontvang je de herinnering per post. 

Nee, op dit moment wordt enkel de eerste herinnering digitaal verzonden. Hiervoor moet je e-mailadres bij ons bekend zijn. In de toekomst zal dit mogelijk veranderen.

Op allerlei manieren zitten internetcriminelen achter je persoonlijke (betaal)gegevens aan. Via e-mails, sms-berichten of WhatsApps die afkomstig lijken te zijn van een betrouwbare bron. Deze lokken je naar een valse website om je daar – nietsvermoedend – te laten inloggen met je inlognaam en wachtwoord of creditcardnummer. Met alle gevolgen van dien. Controleer daarom goed of de FNV echt de afzender.

Je ontvangt steeds meer post digitaal. Ook van ons. Het is jammer dat er ook nep-berichten uit naam van de FNV kunnen worden verzonden. Het is daarom heel belangrijk om valse berichten van echte te kunnen onderscheiden. Hieronder lees je hoe je een nep bericht herkent:

  • Het bericht is niet persoonlijk: er staat 'Beste klant' of 'Geachte heer/mevrouw' of de aanhef ontbreekt;
  • Er wordt ingespeeld op je emotie. Dus je wordt bang gemaakt of er wordt gedreigd. Vaak wordt er gevraagd naar je (bank)gegevens;
  • Het bericht bevat verdachte linkjes. Dit kun je controleren door met er met je muis overheen te bewegen zonder erop te klikken;
  • Het bericht bevat taal- en stijlfouten;
  • Het bericht is vaak van een onbekende afzender.

Bij twijfel is het verstandig is om niet op een link te klikken. Ga zelf naar de website van de FNV en log daar in op Mijn FNV.

Indien bij ons geen e-mailadres bekend is, zal de herinnering per post worden verzonden.

Dit kan het gemakkelijkst geregeld worden via Mijn FNV.

Nee, de FNV stuurt geen digitale herinneringen na. Op Mijn FNV kun je overigens wel altijd je actuele betaalstatus inzien en direct via iDeal je contributie betalen.

Op dit moment sturen wij nog geen digitale acceptgiro kaarten. 

Mogelijk is er iets mis gegaan met de betaling of de verwerking ervan. Kijk voor de huidige status van jouw contributiebetaling op Mijn FNV. Zijn er op basis daarvan nog vragen? Neem dan telefonisch contact op met ons Contactcenter 088-368 0368.

Nee, dat is helaas niet mogelijk. 

Het kan zijn dat jouw acceptgirobetaling van de vorige periode nog niet voldaan is of dat deze herinnering en jouw betaling elkaar gekruist hebben. Ga naar Mijn FNV om je betaalstatus te bekijken.

Het kan zijn dat de incasso niet gelukt is. Wanneer dit het geval is krijg je van ons een herinnering en kun je de betaling alsnog doen. De volgende maand loopt dan weer zoals je gewend bent.

Als de incasso 3 maanden achter elkaar niet lukt dan kunnen wij jouw contributie de maand erna niet weer automatisch innen. Hiervoor is opnieuw een machtiging nodig. In Mijn FNV kun je zien wat je betaalstatus is en welke betaalmethode je hebt. Hier kun je ook een machtiging afgeven voor automatische incasso als dat nodig is.

Als je via overschrijving de betaling doet dan kan het 24 uur duren voordat dit zichtbaar is in Mijn FNV. Jouw betaling is meteen zichtbaar in Mijn FNV als je de link gebruikt in Mijn FNV.

Op deze website vind je rechtsboven de link naar Mijn FNV. Volg de instructies en het is snel geregeld. Als je er niet uit komt vind je hier antwoorden op de meest gestelde vragen.

Ja, je kan via e-mail vragen stellen over je contributie. Het emailadres is info.contributie@fnv.nl.

Staat je vraag er niet bij? 

Bel dan met ons Contactcenter via 088 - 368 0 368. Wij zijn elke werkdag van 8:30 tot 17:30 uur bereikbaar.