Is iets je niet helemaal duidelijk? Wij hebben veelgestelde vragen over het betaalverzoek voor je op een rij gezet.
Vanaf maart 2022 is de FNV gestopt met het toezenden van een acceptgiro voor de maandelijkse contributie. Dat doen we omdat over enige tijd de banken ook stoppen met acceptgirobetalingen. Het is dan niet meer mogelijk acceptgiro’s te gebruiken. Daarom kiezen wij nu al voor een andere wijze.
Je ontvangt het betaalverzoek per e-mail als jouw e-mailadres bij ons bekend is. Hebben we jouw e-mailadres nog niet of is je e-mailadres veranderd? Geef ons dan jouw (nieuwe) e-mailadres door via Mijn FNV.
Net als de acceptgiro is het betaalverzoek een verzoek om jouw contributie te betalen. Je betaalt de contributie door het bedrag over te maken via jouw eigen online bankomgeving, of direct met iDeal in Mijn FNV.
Je kunt er ook voor kiezen om je contributie met automatische incasso te betalen, dan heb je er geen omkijken meer naar en bespaar je maandelijks een euro. Overstappen naar automatische incasso regel je makkelijk zelf in Mijn FNV.
Zeker! Als we jouw e-mailadres hebben, dan ontvang je het betaalverzoek van ons per e-mail. Hierdoor ontvang je het betaalverzoek vlot en kun je meteen makkelijk online jouw betaling doen.
Het betaalverzoek heeft de volgende kenmerken:
Je krijgt het betaalverzoek maandelijks op ongeveer hetzelfde moment waarop je de acceptgiro ontving. Hebben we jouw e-mailadres, dan ontvang je het betaalverzoek per e-mail en ontvang je deze dus sneller.