The Climate Miles komen door Drenthe

Oproep aan FNV-leden om slaapplaatsen beschikbaar te stellen

Door Redactie 29 september 2021

Urgenda organiseert van 6 tot en met 30 oktober een wandeltocht “the Climate Miles” van Eemshaven naar Glasgow, waar in november de belangrijke klimaattop COP26 plaatsvindt. Die wandeltocht komt ook gedurende ruim vier dagen door Drenthe.

OPROEP AAN FNV-LEDEN OM SLAAPPLAATSEN BESCHIKBAAR TE STELLEN

Urgenda organiseert van 6 tot en met 30 oktober 2021 een wandeltocht “the Climate Miles” van Eemshaven naar Glasgow, waar in november de belangrijke klimaattop COP26 plaatsvindt. Die wandeltocht komt ook gedurende ruim vier dagen door Drenthe.

Als Drentse Klimaatcrisis Coalitie (waarin Lokaal FNV Drentsche Aa participeert) willen we er voor zorgen dat de deelnemers zich in Drenthe heel welkom voelen en dat ze kunnen zien welk belang we in Drenthe hechten aan groene, eerlijke en snelle maatregelen om ons klimaat te redden. Dat doen we o.m. door het organiseren van slaapplaatsen voor deelnemers bij particulieren. Daarvoor roepen we ook onze FNV-leden op om hieraan mee te werken. Wil je hieraan meedoen, dan werkt dat als volgt:

• op de website https://theclimatemiles.nl/ kun je zien welke etappes op welke dag gelopen worden in Drenthe. Het gaat om slaapplaatsen voor de nachten 8/9 oktober, 9/10 oktober, 10/11 oktober en 11/12 oktober 2021. De dagetappes beginnen en eindigen bij de NS-stations Groningen, Assen, Beilen, Hoogeveen en Meppel;
  • meld je aan bij drentseklimaatcrisiscoalitie@gmail.com en vermeld hoeveel slaapplaatsen jij beschikbaar hebt, op welke locatie en eventuele bijzonderheden;
  • de wandelaars mailen via de website https://theclimatemiles.nl/ ook naar dit mailadres hun vraag voor één of meer overnachtingen. Als Drentse Klimaatcrisis Coalitie gaan we proberen om vraag en aanbod zo goed mogelijk aan elkaar te koppelen.

Jouw aanbod van slaapplaats(en) bij voorkeur uiterlijk 30 september 2021 aanmelden via drentseklimaatcrisiscoalitie@gmail.com.
We willen de wandelaars onderweg op de etappes in Drenthe ook wat frisdrank aanbieden. Heb je zin om daarbij mee te helpen? Ook dat kun je aanmelden via het mailadres.

Natuurlijk kun je zelf ook meelopen met the Climate Miles. Daarvoor kun je je aanmelden via de website https://theclimatemiles.nl/.

Met vriendelijke groet,

De Drentse Klimaatcrisis Coalitie