Aantal vakbondshuizen sluiten vanwege slechte ventilatie

Assen, Emmen, Almere, Den Helder en Venlo niet coronaproof

Door Redactie 23 september 2020

Er is intensief onderzoek gedaan naar de ventilatiemogelijkheden in de FNV-locaties. Helaas is de ventilatie in de lokale vakbondshuizen Den Helder, Almere, Assen, Venlo en Emmen van onvoldoende kwaliteit, of er is zelfs geen ventilatie. Daarom worden deze vakbondshuizen vanaf 24 september preventief gesloten om ze coronaproof te maken.

Ventilatie aanpakken

Vanzelfsprekend zijn wij snel in overleg gegaan met de eigenaren om in deze panden alsnog ventilatie te realiseren. Als het overleg en de verbouwing voorspoedig verlopen, verwachten wij deze lokale vakbondshuizen nog dit jaar te kunnen heropenen.

Dienstverlening gaat door

De dienstverlening aan onze (kader-)leden gaat met enige aanpassingen gewoon door. De leden die al een afspraak hebben gemaakt voor bijvoorbeeld een spreekuur of een vergadering hebben gepland, krijgen een alternatieve datum of locatie aangeboden.

Oplossing op maat

We onderzoeken of er tijdelijk elders ruimte gehuurd kan worden, of dat activiteiten in nabij gelegen vakbondshuizen gepland kunnen worden. Dit is afhankelijk van de plaatselijke omstandigheden. Per lokaal vakbondshuis wordt een oplossing op maat gerealiseerd. De Servicedesk van de FNV neemt contact op met de collega’s die een ruimte gereserveerd hebben in een van deze panden.

Begrip en medewerking

De FNV volgt de adviezen van de RIVM om de veiligheid van onze leden, kaderleden, medewerkers en bezoekers te kunnen waarborgen. Helaas brengt dat enig ongemak met zich mee. Wij rekenen op ieders begrip en medewerking om het coronavirus buiten de deur te houden.

Voor meer informatie kunnen kaderleden contact opnemen met de begeleidend bestuurder.