Kom naar het 1e seminar in de gehandicaptenzorg op 23 juni

Praat mee hoe we de sector weer aantrekkelijk kunnen maken

Door Redactie 8 juni 2022

190.000 professionals in de gehandicaptenzorg werken keihard om goede zorg te verlenen. Dit mooie vak staat onder druk door te weinig personeel, ziekteverzuim en doordat veel mensen kiezen voor een andere baan. Wat moet anders om het werk aantrekkelijk te maken? Daarover gaat dit 1e seminar.

Kom ook, praat en denk mee!

Wanneer: 23 juni 2022
Waar: Jaarbeurs, Utrecht (als je lid bent, krijg je een ns-kaartje)
Tijd: 13:00 tot 16:30 uur  (12:00 uur lunch en afsluiting met borrel)
Wie: alle betrokkenen in de Gehandicaptenzorg zijn welkom.

Meld je nu meteen aan

Dit kun je verwachten

Op het seminar komen deskundigen aan het woord van de Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN), van cliƫntenorganisaties, uit de wetenschap en de politiek. Ook vertellen medewerkers hoe het is om te werken in de Gehandicaptenzorg. We zoeken naar oplossingen om de sector weer aantrekkelijk te maken. Een sector waarin werknemers respect en waardering verdienen. Sprekers zijn:

• Ronald Dekker (arbeidseconoom TNO) vindt dat het op de arbeidsmarkt minder moet gaan om diploma’s. Is dit ook een oplossing voor de krappe arbeidsmarkt in de gehandicaptenzorg?
  • Frances Vereijken (promovendus Universiteit Tilburg) doet promotieonderzoek naar hoe we de ervaringskennis van naasten van mensen met een verstandelijke beperking kunnen inzetten.
  • Anouk ten Arve (Programmamanager Gezond werken in de zorg bij Stichting IZZ) doet onderzoek naar werkdruk en ziekteverzuim in de zorg, waaronder in de Gehandicaptenzorg.
  • Karim Skalli (FNV cao-onderhandelaar) gaat in op de visie van de FNV over de Gehandicaptenzorg en hoe we de sector toekomstbestendig kunnen maken.

Boekpresentatie

Op dit 1e seminar presenteren wij met trots een boek waarin medewerkers, deskundigen en verwanten vertellen hoe het is om te werken in de GHZ en hoe de sector weer een aantrekkelijke werkomgeving kan worden voor medewerkers en een fijne leefomgeving voor cliƫnten. Je kunt je nu al inschrijven voor het boek (digitale versie).